Eighth Brother
Eighth Brother.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Terellian Jango Jumper

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Rood

Biografie
Overleden:

4 BBY - Malachor

Functie:

Inquisitorius

Wapen:

Double-Bladed Spinning Lightsaber

Affiliatie:

Galactic Empire

De Eighth Brother was de codenaam van een van de Inquisitorius die door Darth Vader werd ingeschakeld en achter Maul werd gestuurd.

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

De Eighth Brother was een Terellian Jango Jumper die in 4 BBY actief was als Inquisitor in dienst van Darth Vader. In dat jaar trok hij naar Malachor om er een personage te schaduwen en te confronteren dat de Inquisitors kenden als The Shadow. Toen ook Kanan Jarrus, Ezra Bridger en Ahsoka Tano naar Malachor reisden, troffen ze daar de verbaasde Eighth Brother aan die helemaal niet had verwacht dat hij bezoek zou krijgen van Jedi.

De Eighth Brother werd snel vervoegd door de Fifth Brother en Seventh Sister. Toch moesten ze vluchten met hun rondtollende lightsabers als mini-helicopters, toen The Shadow, Maul zich kwam moeien in de strijd. Uiteindelijk bleken de Inquisitors niet in staat om de Jedi en Maul te doden. Maul vernietigde uiteindelijk de lightsaber van de Eighth Brother waardoor hij niet langer kon zweven met zijn draaiende saber. Hij probeerde wel te vluchten, maar stortte te pletter toen het mechanisme in de saber het begaf.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]