Wikia

Eli Vanto
Eli Vanto
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Lysatra

Functie:

Ensign, Lieutenant Commander, Commander

Affiliatie:

Galactic Empire, Imperial Navy

Eli Vanto was een Commander binnen de Imperial Navy gedurende de heerschappij van het Galactic Empire. Vanto begon zijn militaire carrière als een Ensign en was gedurende het grootste deel van zijn carrière de vertaler, rechterhand en vertrouweling van Thrawn.

Biografie Edit

Ensign in de Imperial Navy Edit

Eli Vanto groeide op op Lysatra, een planeet in Wild Space. Zijn ouders waren in het bezit van een succesvol koeriersbedrijf dat operationeel was in Wild Space en de Unknown Regions. Vanto leerde al op jonge leeftijd verschillende talen en meldde zich aan bij een Imperial Academy om opgeleid te worden tot supply officer.

Ontmoeting en rechterhand van Thrawn Edit

Tijdens de verkenning van een onbekende planeet in Wild Space, kwamen de superieuren van Vanto in aanraking met de verbannen Chiss Thrawn. De Imperials waren zodanig onder de indruk van het tactisch inzicht en de militaire kennis van Thrawn dat ze hem meenamen naar Coruscant om hem te presenteren aan Emperor Palpatine. Vanto werd aangesteld als een vertaler voor Thrawn en de twee ontwikkelden al snel een band op basis van wederzijds respect. Palpatine bood hen beide een militaire opleiding aan op de Imperial Royal Academy op Coruscant waarna zowel Vanto als Thrawn gestationeerd werden op de Gozanti-class Cruiser genaamd Blood Crow als Ensign en Lieutenant respectievelijk. Doordat Thrawn al snel de ene overwinning na de andere behaalde duurde het niet lang voordat hij promoties begon te halen. Vanto werd later gepromoveerd tot Lieutenant Commander en uiteindelijk tot Commander. Na de overwinning op Batonn werd Thrawn gepromoveerd tot Grand Admiral waarna hij Vanto inzette als contact tussen het Empire en de Chiss Ascendancy.

Bron Edit