Wikia

Empatojayos Brand
Emp Brand
Uiterlijke kenmerken
Geslacht:

Man

Biografie
Affiliatie:

Jedi Order

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Knight

Master:

Yaddle

Empatojayos Brand was een Jedi Knight die als General meevocht tijdens de Clone Wars en Order 66 overleefde.

BiografieEdit

Brand was een Padawan van Yaddle, maar kreeg zoals alle Jedi ook wat training van Yoda. In 22 BBY werd Brand naar de Sepan Sector gestuurd, samen met twee andere Jedi, om er te onderhandelen in de langdurige Sepan Civil War. Tijdens Brands verblijf ging het er rustiger aan toe, maar vanaf het moment dat de Jedi terugkeerden naar Coruscant laaide het geweld opnieuw op.

Toen de Clone Wars losbraken op Geonosis was Brand een van de Jedi die Mace Windu vergezelden. Hij vloog in een Delta-7 Aethersprite-class Light Interceptor samen met Adi Gallia. Brand en Gallia moesten proberen om Cavuk Toth te verhinderen om een chemisch wapen te gebruiken op Geonosis. Dankzij hulp van de piraat Nym en zijn vloot kon de Republic zegevieren in de strijd tegen Toth die werd gedood door Gallia. Brand kon later op Bassadro de Battle of Bassadro eindigen en de CIS tot de overgave dwingen. Achteraf zou blijken dat ook een mijnstadje vernietigd werd door de Republic.

Brand overleefde Order 66, maar werd opgespoord door Darth Vader. Tijdens een achtervolging in de ruimte werd Brand door Vader neergeschoten. Brand belandde in Ganathan Space, een afgescheiden gemeenschap in een radioactieve gaswolk. Brands lichaam was niet meer te herstellen, maar de Ganathans waren meesters in Cyborging. Zij rustten Brand uit met een Prosthetic Replacement lichaam naar zijn eigen ontwerp. Brand werd de koning van de Ganathans en verloor het contact met de buitenwereld. Brand dacht immers dat Vader alle overblijvende Jedi had gedood.

BronEdit