Wikia

Energy Spider
Energy Spider
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Geleedpotigen

Lengte:

1,00 tot 2,00 meter

Levensduur:

> 150 jaar ?

Voeding:

Carnivoren

Herkomst
Thuisplaneet:

Kessel

Quote: "Perhaps spraying insecticide will work."
-- Moruth Doole

De Energy Spider – of Spice Spider – was een spinachtig wezen dat op Kessel leefde. Het was verantwoordelijk voor het ontstaan van het kostbare Glitterstim.

FysiologieEdit

De Energy Spider was een grote spinachtige die twee meter groot kon worden. Ze hadden vaak meer dan tien poten, maar hoe ouder de spin werd, hoe meer poten ze kreeg en hoe groter ze werd. De poten waren zeer dun, maar ook zeer hard en doorschijnend. Hun lichaam was gevuld met duizenden speldenprikken van licht en ze hadden talloze monden en duizenden ogen waarmee ze enkel in het donker konden zien. De monden verschilden van vorm en grootte maar waren allen gevuld met zeer scherpe tanden.

LevenEdit

De Energy Spider leefde in de duistere tunnels onder de zoutvlakten van Kessel waar het webben spon tussen de rotsen van de tunnels. Wanneer deze webben werden gemijnd, bleken ze de basisbestanddelen te bevatten om Glitterstim te verkrijgen, een erg lucratieve vorm van Spice. Deze Spice moest in totale duisternis worden behandeld. De webben waren bovendien vlijmscherp.

De Energy Spider kon naar het schijnt 150 jaar oud worden. Het was niet geweten of ze sliepen en hoe ze zicht voortplantten. Er waren nog nooit jonge Energy Spiders gevonden.

De Energy Spiders voedden zich voornamelijk met Bogeys die rondzwierven in de tunnels op Kessel. Deze wezens raakten verstrikt in de webben van de spinnen. De spinnen aten echter ook ander voedsel, een feit dat de slaven in de Spice Mines of Kessel helaas ondervonden. De spinnen vielen het liefst aan in een hinderlaag waarbij ze hun prooi van bovenaf naderden en vervolgens met te bijten hun prooi doodden. De dieren konden worden geraakt door energiewapens, Lightsabers en Vibroweapons. Energy Spiders die gewond raakten, verkozen om te vluchten in plaats van te sterven. Door de bebouwing van Kessel nam hun populatie af, maar de soort werd beschermd. Infrarode poorten scheidden de Energy Spiders sindsdien af van de werkers.

Het was pas tijdens de Galactic Civil War dat men ontdekte dat deze dieren bestonden en verantwoordelijk waren voor de creatie van het Glitterstim. Het Galactic Empire wist van een gevaar in de tunnels, maar was niet op de hoogte van het bestaan van deze dieren. Pogingen om deze dieren op andere planeten te kweken, bleken vooral kostelijk en erg gevaarlijk te zijn.

BronEdit

In andere talen