Wikia

Etti Light Transport
Etti Lighter
Product
Model:

Etti Light Transport

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Corporate Sector

Prijs:

425.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

125 meter

Snelheid:

800 km/h

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

25

Passagiers:

15

Vracht:

400 ton

Voorraad:

3 dagen

Affiliaties
Affiliatie:

Corporate Sector
Piraten

Een Etti Light Transport was een vrachtschip dat indien mogelijk vrij zwaar kon bewapend worden.

UitzichtEdit

Een Etti Light Transport was 120 meter lang en kon 800 km/h halen in de atmosfeer. Het schip had een spitse snuit en aan de zijkanten twee vleugelachtige uitsteeksels. Het was bewapend met maar liefst 10 Quad Laser Cannons en 1 Tractor Beam wat vrij zwaar was voor een vrachtschip.

GebruikEdit

De Etti Light Transport werd normaal gebruikt voor kleine transporten of voor reizen binnen hetzelfde stelsel. In afgelegen stelsels, zoals het Duroon System gebruikte de Corporate Sector deze schepen als lichte patrouilleschepen om smokkelaars en piraten te onderscheppen. De vrachtruimte werd bij deze schepen omgeruild tegen een grote krachtcentrale, betere sensors, extra wapens en een Tractor Beam.

GeschiedenisEdit

Toen Han Solo en Chewbacca op Duroon wapens wilden leveren in 2 BBY kregen ze te maken met zo’n aangepaste Etti Light Transport. Ze konden het schip maar net vermijden en de Falcon liep schade op tijdens deze confrontatie waardoor Solo uiteindelijk naar Sarlucif trok om zijn schip te laten herstellen.

BronEdit

In andere talen