Wikia

Fernooda
Fernooda
Uiterlijke kenmerken
Species:

Dug

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Malastare ?

Overleden:

27 BBY

Functie:

Informant

Affiliatie:

Ashaar Khorda

Quote: "My employer will be most pleased you’ve decided to accept the assignment."
-- Fernooda

Fernooda was een Dug informant op Coruscant en een aanhanger van Ashaar Khorda.

BiografieEdit

In 27 BBY contacteerde Fernooda Jango Fett om een afspraak te regelen in de Twirling Twi'lek op Coruscant. Fett moest een mysterieus artefact gaan terughalen op Seylott dat recent was gestolen uit een collectie. Hiervoor kreeg Fett 50.000 Credits. Omdat Fett de eigenlijke opdrachtgever niet kon ontmoetten, kon hij de prijs opdrijven tot 100.000. Fernooda zou niet alleen Fett inhuren, maar ook Zam Wesell.

Uiteindelijk bracht Fett het artefact terug, maar was woedend op Fernooda omdat hij ook Zam had ingehuurd en dat hij niet op de hoogte was gebracht dat de Seylott Force Sensitives waren. Fett zei dat hij de Dug nooit meer wilde zien.

Niet veel later behoorde Fernooda tot de groep terroristen onder leiding van Ashaar Khorda die de Infant of Shaa wilden gebruiken om Coruscant te vernietigen. Yarael Poof, Zam Wesell en Jango Fett probeerden dit te verhinderen. Fernooda raakte Fett in dat duel met een schampschot op zijn helm waarop Jango de Dug wurgde.

BronEdit