Wikia

Flight 1401 was een van de eerste Star Tours vluchten van het reisbureau.

GeschiedenisEdit

Rond 0700 uur waren de voorbereidingen klaar voor Flight 1401, bestemd voor Coruscant met AC-38 als piloot en R2-D2 als navigator. Toen AC-38 even de cockpit verliet om C-3PO een defecte binary motivator te laten herstellen, begon de StarSpeeder 1000 echter aan de vertrekprocedure. De passagiers kwamen aan boord met C-3PO als piloot en alvorens R2-D2 het schip kon stoppen, waren er Stormtroopers verschenen die op bevel van Darth Vader de StarSpeeder wilden inspecteren op zoek naar een spion van de Rebel Alliance. De aanwezigheid van die spion was voldoende om een aantal Star Destroyers naar het Station te sturen, net als Boba Fett die achter de spion aanzat. R2-D2 zette de StarSpeeder in gang en koos ervoor om de TIE Fighters te ontwijken en om in Hyperspace te vluchten. Na enkele avonturen te hebben beleefd op verschillende planeten kreeg de StarSpeeder een bericht van de Rebel Alliance. De spion was wel degelijk aan boord en hij/zij moest naar een bepaalde locatie worden gebracht. Nadat de StarSpeeder alweer werd aangevallen door vijandige schepen werd de spion veilig en wel overhandigd aan de leiders van de Alliance. Na deze incidentrijke reis werden R2-D2 en C-3PO zonder veel ophef weer teruggegeven aan Captain Raymus Antilles.

VerschijningEdit

BronEdit