Wikia

Fong Do
Fong Do
Uiterlijke kenmerken
Species:

Nautolan

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Rood

Biografie
Thuiswereld:

Glee Anselm ?

Wapen:

Messen

Affiliatie:

Castas

Quote: "Working with Aurra Sing is bad business."
-- Fon Do

Fong Do was een Nautolan misdadiger en een handlanger van de Bounty Hunter Castas.

BiografieEdit

Fong Do speelde ongewild een belangrijke rol in de gevangenname van Boba Fett tijdens de Clone Wars. Fong Do was een maat van Castas en hij werd door de Klatooinian van op Florrum gecontacteerd nadat Castas genoeg had van Aurra Sings methodes. Castas had zich aangesloten bij Fett, Sing en Bossk, maar wilde niet langer deel uitmaken van hun plan. Toen Sing Castas zag communiceren – waardoor hij mogelijk hun locatie zou verraden – schoot ze hem zonder aarzelen neer.

Fong Do zat in een cantina op Coruscant te praten met één van de piraten van Hondo Ohnaka. Toen Plo Koon en Ahsoka Tano kwamen luistervinken naar meer info over Boba Fetts verblijfplaats hoorde Ahsoka Do vertellen over zijn maat die op Florrum was vermoord door Aurra Sing.

Fong Do merkte Ahsoka echter op en greep haar beet. Ahsoka kon echter ontkomen en met de hulp van Plo Koon deinsden de misdadigers even terug. Toen Ahsoka Credits in het rond strooide, konden de Jedi van de verwarring gebruik maken en ontsnappen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen