Wikia

Yoda Sense Kashyyyk

Yoda voelt de dood van de Jedi op Kashyyyk

Quote: "I sense something. A presence I haven’t felt since …"
-- Darth Vader

Force Sense was één van de drie basiskrachten van de Force naast Force Alter en Force Control.

ToepassingenEdit

Bijna alle Force gebruikers werden geboren met zeer scherpe zintuigen waardoor ze de kleinste details konden opmerken die voor andere personen onopgemerkt bleven zonder extra hulpmiddelen. Een Jedi leerde dat alle levende dingen verweven waren met elkaar en hoe dat precies in elkaar zat. Hierdoor kreeg de Jedi een veel beter en dieper inzicht in zijn of haar natuurlijke omgeving en konden bijvoorbeeld verborgen vijanden of gevaren worden gedetecteerd.

Sense was meestal de tweede basiskracht die werd aangeleerd, na Force Control. Sense werd echter meteen aangeleerd vanaf het moment dat de leerling een notie had van Control omdat de meeste Control krachten ook met Sense te maken hadden. Hierdoor kreeg de leerling een beeld van de Force als de alles verbindende kracht.

Hoewel men niet altijd de aanwezigheid van een Force Sensitive konden voelen, werden ze wel vaak een storing in de Force gewaar wanneer er iets ernstig was gebeurd. Deze storing kon niet altijd worden gelijkgesteld met een slecht voorgevoel.

De Sense kracht werd bijna voortdurend door Force gebruikers aangewend.

Force Sense KrachtenEdit

Sense krachtenEdit

Sense & Control krachtenEdit

Sense, Control & Alter krachtenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen