Wikia

Gamine
Gamine
Uiterlijke kenmerken
Species:

Constancian

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Oranje

Oogkleur:

Zwart-geel

Biografie
Thuiswereld:

Constancia

Functie:

Leidster van de Constancians

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "Stand aside ... I want Solo’s full attention."
-- Gamine

Gamine was een Constancian die dankzij de hulp van de Rebel Alliance haar volk kon helpen tegen het Empire.

BiografieEdit

Gamine was één van de Constancians die telepathische capaciteiten had. Toen ze Constancia had verlaten, stelde ze vast dat het Empire haar volk bedreigde omwille van hun telepathische krachten. Daarom kreeg ze hulp van de Rebel Alliance en Luke Skywalker. Toen Luke en Gamine wilden terugkeren naar Constancia werd hun schip vernietigd door het Empire.

Luke kon R2-D2 en C-3PO laten ontsnappen en hijzelf en Gamine werden opgepikt door Sharlee in Outpost 8, een basis in de Ice Asteroids. Daar werden ze later vergezeld door de Millennium Falcon die de Droids en Luke op het spoor was gekomen. Gamine toonde Han Solo met haar telepathische gave wat er op het spel stond en Han ging akkoord om de Constancians te helpen.

Terwijl hij en Sharlee de Imperials probeerden af te leiden, vluchtten Chewbacca en Luke met Gamine naar Constancia die zo haar volk kon uitleggen welk plan zij en de Rebel Alliance hadden beraamd om van het Empire te worden verlost.

BronEdit

In andere talen