Gemmer Sojan
Gemmer Sojan.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Circarpous V

Titel/Rang:

Blue Four

Functie:

Rebel Alliance Pilot

Vervoer:

Bearing Lifter
A-Wing Pilot

Affiliatie:

Rebel Alliance

Gemmer Sojan

Gemmer Sojan was een ervaren piloot van de Rebel Alliance die vocht tijdens de Battle of Hoth en in de Battle of Endor.

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

Gemmer Sojan was afkomstig van Circarpous V en sloot zich aan bij de Rebel Alliance als piloot. Op de Echo Base was Sojan aanwezig bij de briefing van Princess Leia Organa over het escorteren van de GR-75 Medium Transports. Sojan slaagde erin om de Bearing Lifter succesvol van Hoth te laten ontsnappen.

Later was Sojan een lid van het verkenningsteam onder leiding van Leia Organa dat de planeet Arbra scoutte als mogelijke nieuwe basis. Met hulp van de Hoojibs en Chewbacca konden de rebellen de Slivilith verdrijven uit de grotten waar Haven Base uiteindelijk werd gebouwd na goedkeuring van de Hoojibs. In een volgende missie moest Gemmer op Spindrift een outpost van het Empire vernietigen met gestolen TIE Fighters.

Gemmer had een stuk vulkanische steen als een souvenir bewaard van hun verblijf op Golrath. Dit mineraal begon op een dag beelden te projecteren van het verblijf van de Alliance op Golrath. Gemmer vertelde dit aan Captain Thorben die de ontdekking meteen rapporteerde aangezien de gevolgen aanzienlijk groot konden zijn voor de Alliance.

Tijdens de Battle of Endor vloog Gemmer als Green Two en slaagde hij erin om de Pride of Tarlandia te vernietigen, het schip van het Empire dat instond voor de communicaties.

Achter de Schermen[bewerken | brontekst bewerken]

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]

In andere talen