Wikia

Geonosis Execution Cart
Geonosian Cart
Product
Klasse:

Repulsorlift

Fabrikant:

Geonosians

Specificaties
Afmeting:

3.53 meter

Snelheid:

Orray-kracht

Bemanning:

1

Passagiers:

2

Affiliaties
Affiliatie:

Geonosians

De Geonosian Execution Carts waren karren die door Orrays werden getrokken om veroordeelden binnen te brengen in de Petranaki Arenas op Geonosis.

SpecificatiesEdit

Hoewel deze karren zeer stijlvol waren ontworpen en voorzien waren van details, waren ze een macabere boodschapper van de dood. De kar was voorzien van een eenvoudige Repulsorlift zodat het niet over de grond sleepte wanneer het werd getrokken door een Orray of een ander lastdier.

Het ontwerp leek niet door Geonosians gemaakt, omdat het niet echt als organisch overkwam in tegenstelling tot de enorme woningen van de Geonosian hives. De kar had een ovalen vorm met een opening voor de veroordeelden. Vooraan had de kar twee bizarre bollen die het een uitzicht van een insectenkop gaven. De laadklap voor de gevangenen was onzichtbaar wanneer ze was gesloten.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Battle of Geonosis werden Anakin Skywalker en Padmé Amidala met zo’n kar binnengebracht in de arena. Tijdens de Battle of Geonosis kon Padmé een Geonosian doden en op de Orray springen terwijl Anakin in de kar sprong en met zijn Lightsaber vijanden kon neersabelen. De Orray werd uiteindelijk gedood en Padmé en Anakin gebruikten de kar als schutplaats.

VerschijningEdit

BronEdit