Wikia

Gideon Hask
Gideon Hask
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin, later grijs

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

27 BBY

Thuiswereld:

Kuat

Overleden:

34 ABY, Retribution

Functie:

agent van Inferno Squad, Commander,

Affiliatie:

Galactic Empire, Imperial Navy, Inferno Squad, Jakku Imperial remnant, First Order

Gideon Hask was een agent binnen de Imperial Special Forces Commando eenheid Inferno Squad waar hij diende onder het bevel van Commander Iden Versio. Na de desertie van zijn Commander en agent Del Meeko bleef hij achter als het enige lid van zijn eenheid en werd hij benoemd tot de nieuwe Commander door Admiral Garrick Versio. Hij bleef voor het Galactic Empire strijden tot aan de Battle of Jakku. Na de Galactic Civil War was hij deel van de overblijfselen van het Imperial Military dat vluchtte naar de Unknown Regions waar hij een Commander werd binnen de First Order.

Biografie Edit

In dienst van het Empire Edit

Gideon Hask werd geboren op Kuat. Zijn ouders stierven tijdens een aanval van rebellen op Kuat Drive Yards. Later volgde hij een studie aan de Royal Imperial Academy op Corsucant. Na zijn studies werd hij gestationeerd aan boord van de Mandate. Na de Battle of Yavin werd hij gerekruteerd door Garrick Versio voor Inferno Squad waar hij onder andere deelnam aan de uitschakeling van de Dreamers, de rebellengroep die ontstond uit de partizanen van de Saw Gerrera. In 4 ABY kreeg Inferno Squad de taak om Protectorate Gleb te redden van Operation: Cinder op Vardos. Tijdens deze opdracht deserteerden zowel de Commander van Inferno Squad Iden Versio als agent Del Meeko. Nadat hij Gleb gered had werd Hask benoemt tot de nieuwe Commander van Inferno Squad. Hij bleef strijden voor het Empire en nam later deel aan de Battle of Jakku waar hij in een TIE Interceptor vloog en een eskader van TIE fighters leidde. Hij werd uiteindelijk neergeschoten door Iden Veriso, zijn vroegere Commander.

In dienst van de First Order Edit

Na de Galactic Civil War hoorde Hask bij de overblijfselen van het Imperial Military en vluchtte samen met hen naar de Unknown Regions waar ze zich uiteindelijk zouden herorganiseren tot de First Order. 30 jaar na de Battle of Jakku werden Dell Meeko en zijn bemanning aan boord van de Corvus gevangen genomen door de wetshandhavingsdienst Jinata Security. Zij leverden hen vervolgens uit aan de First Order. Dell werd door Hask, die inmiddels een Commander binnen de First Order was, doodgeschoten. Hask voerde het bevel over de Resurgent-class Star Destroyer Retribution en nam deel aan Project Resurrection, de ontvoering of ''redding'' zoals Hask het zelf noemde van kinderen om ze vervolgens te indoctrineren in de First Order. Hask keerde enige tijd later naar Vardos en vermoordde er Gleb omdat ze geen nut meer had voor Project Resurrection en de First Order. Op Vardos herenigde hij zich ook met Iden Versio en probeerde hij vervolgens ook om Zay ,de dochter van Versio en Meeko te doden. Hask keerde terug naar de Retribution. Versio, Zay en Shriv Suurgav. geraakten aan boord, stalen informatie over Project Resurrection en haalden het schip uit Hyperspace. Toen Hask erachter kwam dat ze boord waren onderschepte hij hen en hield hij Zay onder schot. In de daaropvolgende confrontatie schoot Iden Hask neer; vervolgens viel hij in de hyperdrive core en stierf hij voorgoed.

Bronnen Edit