Wikia

Ginivex-class Starfighter
Ginivex
Product
Model:

Ginivex-class Starfighter

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Huppla Pasa Tisc Shipwrights Collective

Specificaties
Afmeting:

13,05 meter

Snelheid:

1.250 km/h

Hyperdrive:

Klasse 1.0

Bemanning:

1

Vracht:

50 kilogram

Affiliaties
Affiliatie:

CIS; Asajj Ventress

Quote: "General Kenobi, a ship is approaching that matches the one Commander Skywalker followed into Hyperspace"
-- Captain Fordo

De Ginivex-class Starfighter – ook bekend als Fanblade Starfighters – waren een experimentele klasse van starfighters die tijdens de Clone Wars voornamelijk werden gebruikt door Asajj Ventress.

Bouw & SpecificatiesEdit

De Ginivex werd op Geonosis door het Huppla Pasa Tisc Shipwrights Collective gebouwd. Net zoals andere Geonosian Starfighters was dit schip snel en erg beweeglijk. Het grootste kenmerk was echter het grote zeil waaraan het schip zijn bijnaam dankte. Het zeil werd geopend in gevechtssituaties. Het zeil vergrootte het oppervlakte van deze schepen maar het diende als een katalysator voor de Shield Generator die daardoor in kracht toenam. Bovendien kon het zeil ook fungeren als een noodkracht indien de motoren beschadigd werden. Aan het uiteinde van het zeil waren twee Double Laser Cannons bevestigd. Zelfs al bleef het zeil gesloten, dan nog bleven de wapens voorwaarts gericht.

In tegenstelling tot de Geonosian Starfighters was de Ginivex-class wel bedoeld om te worden bestuurd door niet-Geonosians. De Ginivex had eveneens een Hyperdrive klasse 1.0 en een Navicomputer. Deze apparatuur werd allemaal toegevoegd op vraag van Count Dooku.

GeschiedenisEdit

Aan de hand van in beslag genomen rapporten van de CIS bleek dat er slechts 6 Ginivex-class Starfighters ooit werden gebouwd voor Dooku die ze op zijn beurt schonk aan zijn discipel Asajj Ventress. De Geonosians baseerden zich voor het ontwerp op Geonosian Air Patrol Skimmers.

De Ginivex van Ventress werd tijdens de Battle of the Sullust System vernietigd toen Dooku Ventress wilde uitschakelen in opdracht van Darth Sidious. Ventress kon echter via de Raider naar Dathomir reizen.

LegendsEdit

Asajj Ventress piloot

Asajj Ventress in een Ginivex

VerschijningEdit

BronEdit