Wikia

Godoan
Godoan
Biologie
Indeling:

Intelligent

Lengte:

+/- 1,40 meter (?)

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Godo

Godoans waren een intelligent species afkomstig van Godo. Ze werden beschermd door onbekende technologie die ingebouwd zat in een van hun tempels.

FysiologieEdit

Godoans waren kleiner dan de meeste species en hadden twee antennes op hun hoofd. Ze hadden lang haar en een geelachtige huid. Godoans hadden vier vingers aan elke hand.

SamenlevingEdit

Godo lag ten zuiden in de Outer Rim, tussen de Corellian Run en de Rimma Trade Route in de Quence Sector. De Godoans kwamen niet in contact met buitenstaanders aangezien de planeet normaal geen toegang verleende aan niet-Godoans. De Godoans gebruikten de kostbare Flame Gems als eerbetoon ten opzichte van hun godin.

Godo huisvestte ooit een grootse cultuur en samenleving die echter was afgegleden. Tijdens de Galactic Civil War kenden slechts een handvol Godoans nog Basic. De kracht van hun samenleving lag in een tempel, genaamd House of the Goddess. Dat was echter een soort technologie die de Godoans door middel van artefacten behoedde voor uitsterven. Twee cruciale beeldjes, de Minstrel en de Dancing Goddess werden echter vaak ontvreemd zonder dat hun echte kracht gekend was.

LegendsEdit

Kort na de Battle of Endor brak er een pandemie uit op Godo waardoor alle Godoans dreigden te sterven. De Alliance of Free Planets bood hulp aan en uitzonderlijk mochten niet-Godoans de planeet bezoeken. Ze moesten eerst wel een soort stralingsbad nemen om te worden beschermd van de epidemie op Godo. Toen bleek dat de afwezigheid van de Minstrel en de Dancing Goddess verantwoordelijk was voor de pandemie besloten de Heroes of Yavin om de beeldjes te gaan zoeken. Gelukkig wist Lando Calrissian, voormalig eigenaar van de beeldjes, waar ze zich bevonden.

Toen Lando net op tijd de Dancing Goddess terugbracht, werd Godo gered van een catastrofe. Maar Lando had in zijn haast vergeten om het stralingsbad te nemen en dreigde nu zelf te sterven. Een probleem kondigde zich aan aangezien de Godoans geen vreemdelingen toelieten op hun planeet. Han Solo dreigde ermee om Godo aan te vallen indien ze niet toelieten dat Lando zou mogen landen op de planeet waar hij zou kunnen genezen nu de beeldjes weer terecht waren. Fumiyo, de vertegenwoordiger van de Godoans kon niet anders dan tegen de wil van zijn volk ingaan en het leven van Lando redden.

BronEdit