Wikia

Goji-DF Turtle Tanker
Turtle Tanker
Product
Klasse:

Transport
Walker

Fabrikant:

Corellia Mining Corporation

Specificaties
Afmeting:

26.1 meter hoog
38.2 meter lang

Snelheid:

750 km/h

Een Goji-DF Turtle Tanker was een Transport dat door zijn vier poten echter ook als een Walker kon fungeren.

SpecificatiesEdit

De turtle tanker was oorspronkelijk bedoeld om mineralen vanop asteroïden te vervoeren. Het was een relatief goedkoop en makkelijk schip om te bouwen. De Goji-DF was een vaak gezien schip in het universum, maar het gebrek aan wapens zorgde er tegelijk ook voor dat dit type schip vooral werd gebruikt om routes af te leggen die veel werden bezocht.

De Turtle Tanker beschikte over grote hoeveelheden vrachtruimte, maar door zijn vier poten ook kon fungeren als Walker op de grond. Die poten kwamen van pas om te landen op asteroïden en waren tevens de vier motoren van het schip als het als transport fungeerde. De vrachtruimte was zo gebouwd dat het schip makkelijk verschillende soorten vracht kon vervoeren.

Taken waarvoor de Turtle Tanker na verloop van tijd werd gebruikt, waren het leveren van vracht in grote hoeveelheid en het dumpen van vrachten op afvalplaneten of afgelegen gebieden. Door zijn vier poten moest het schip niet altijd rekenen op een landingsbaan om zijn vracht te lossen. De cockpit van het schip fungeerde eveneens als een Escape Pod.

Tijdens de Clone Wars glipte Savage Opress aan boord van een Turtle Tanker op Stobar. De Sakiyan piloot ging akkoord om Opress naar Lotho Minor te brengen, maar werd daar door Opress overboord gegooid. Op Raydonia namen ze wraak op de lokale bevolking om Obi-Wan Kenobi uit zijn tent te lokken. De Zabrak-broers namen Kenobi gevangen, maar aan boord van hun schip kreeg hij hulp uit een onverwachte hoek. Asajj Ventress had nog een rekening openstaan bij Savage Opress en had het groeiende kwaad gevoeld in het universum. Ventress en Kenobi konden de broers in het verweer dringen en konden ontsnappen.

Achter de SchermenEdit

  • Het schip werd ontwikkeld naar de schildpad van Dave Filoni, Goji.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen