Wikia

Gravlex Med
Gravlex Med
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Raioballo Sector
Anx Space

Stelsel:

Gravlex Med System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Laag

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Bossen
Vlaktes

Maatschappelijk
Inheems:

Anx
Medx Homunculi

Kolonisten:

Shusugaunt

Taal:

Anx

Hoofdstad:

Ozlyn Gox

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Anx Gamer

Anx op Gravlex Med

Gravlex Med was een planeet in de Outer Rim en de thuisplaneet van de Anx.

Ligging, Klimaat & LevenEdit

Gravlex Med lag in Anx Space, in het westen van de Raioballo Sector ten noordwesten van de Hydian Way. Het was een planeet met lage zwaartekracht met bossen en vlaktes waar de Anx zich ontwikkelden uit herbivoren die de Chiliox Trees kauwden.

De Galactic Republic ontdekte de Anx door een reeks van skeletten op de planeet Shusugaunt aan de rand van de Raioballo Sector. Deze skeletten bleken uiteindelijk afkomstig te zijn van de Anx op Gravlex Med, een planeet die ver lag verwijderd van Shusugaunt. De planeet werd ontdekt ergens tussen 5.000 en 3.000 BBY.

Duizenden jaren alvorens de Republic hen ontdekte ontwikkelden de Anx een manier om door de ruimte te reizen. De Gravlex Launchworks waren enorme kannonnen die hun ruimteschepen naar de ruimte schoten. Deze complexen namen bijna de plaats in van één continent op hun planeet. Door deze kannonnen ontdekten de Anx al snel andere planeten in hun omgeving waaronder ook Shusugaunt. De bewoners waren de geblokte Shusugaunt krijgers die geen enkel contact met de Anx wensten te hebben. De Shusugaunt veroverden de Anx en gebruikten hen als slaven. Toch was dit succes van korte duur. De Shusugaunt konden niet overleven op Gravlex Med dat een zeer lage zwaartekracht had en de Anx konden dan weer niet overleven op Shusugaunt met een zeer hoge zwaartekracht.

In de Galactic Republic werd Gravlex Med vertegenwoordigd door een Senator van de Raioballo Sector. De gerespecteerde Horox Ryyder was meer dan 50 jaar lang hun Senator alvorens hij werd opgevolgd door Zo Howler. In de Old Republic werd Gravlex Med door zijn afgelegen ligging gespaard van de grote conflicten, maar tijdens het Galactic Empire kreeg het de volle laag.

Tijdens het Galactic Empire moesten de Anx het – zoals vele niet-menselijke species – ontgelden. Het Empire was geïnteresseerd in de Gravlex Launchworks die alleen nog werden gebruikt om afval naar de zon te slingeren. Het Empire wou echter onderzoeken of deze kannonnen tot een wapen konden omgebouwd worden. Al snel ontdekten ze dat dit een uitstekende manier was om allerlei soorten van gevaarlijke afval te verwerken. Biologisch, chemisch en radioactief afval werd op Gravlex Med door het Empire afgevuurd naar de zon. De planeet werd al snel overrompeld door afval dat vanuit de ruimte werd gestort en gesorteerd werd door Droids die hen naar de kannonnen moesten brengen. Tijdens de Battle of Yavin leefden er al gemuteerde bacteriën op radioactieve velden zodat de Anx moesten vluchten naar andere planeten. De velden van de planeet waren voorgoed vernietigd.

BronEdit

In andere talen