Star Wars Wiki
Advertisement
Great Temple Hangar
Yavin4 Hangar.jpg
Informatie
Locatie:

Great Temple

Functie:

Rebel Alliance

Gebouwd:

5.000 BBY

De Great Temple Main Hangar was de naam van de grote hangar die de Rebel Alliance had opgericht in de Great Temple op Yavin 4.

Ligging[]

De Great Temple werd door de Rebel Alliance heringericht nadat het eeuwen verlaten was. De Alliance had helemaal onderaan een grote hangar gemaakt waar schepen werden gerepareerd en waar de grotere GR-75 Medium Transports werden ondergebracht. De eigenlijke Main Hangar bevond zich op het gelijkvloers. De Great Temple en de hangar werden voorzien van stroom door een station dat zich op twee kilometer afstand van de tempel bevond en dat draaide op de reactor die gestolen was uit een Star Destroyer.

De ingang van de hangar was een enorme blastdoor die uitgaf voor de tempel zelf. Starfighters werden via een lift van beneden naar boven gebracht. De Y-Wing Starfighters en X-Wing Starfighters werden bijgestaan door technici en Vehicle Maintenance Energizers. De hangar werd gesteund door verschillende enorme pilaren. De hangar was uitgestrekt maar omdat er geen natuurlijk zonlicht binnentrad, was het er vrij donker.

Verschijning[]

Bron[]