Wikia

Halka Four-Den
Halka Four-Den
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Functie:

Wetenschapster

Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "The planet Dagobah – who named it, and why, is told in no existing record."
-- Halka Four-Den

Halka Four-Den was een wetenschapster die tijdens de Galactic Republic een rampzalige missie leidde naar Dagobah.

BiografieEdit

Halka Four-Den was de leidster van een wetenschappelijke missie die door haar onderzoeksteam tijdens de Galactic Republic werd ondernomen naar de planeet Dagobah. Wat Four-Den deed voor deze missie was onbekend, maar het was wel haar eerste maal dat ze de leiding kreeg over een team.

Het routineonderzoek op Dagobah draaide uit op een nachtmerrie. Waar alles in het begin vlekkeloos leek te verlopen, ondervond de expeditie na dertien weken een desastreus einde. Niemand van het onderzoeksteam werd ooit levend teruggevonden.

Toen een schip reageerde op de noodoproep werd een reddingsteam naar Dagobah gestuurd, maar alle leden van Halka’s het team waren verdwenen. Door deze verdwijning werden verdere expedities naar Dagobah uitgesteld al bevatten sommige archieven, zoals deze van de University of Charmath, fragmenten van Four-Dens dagboek dat ze bijhield tijdens de expeditie. Tijdens de omwenteling van de Galactic Republic raakten haar documenten zoek, zodat het jaren duurde alvorens ze weer werden ontdekt.

BronEdit

In andere talen