Wikia

Hassk
Hassk
Biologie
Indeling:

Sentient

Classificatie:

Zoogdier

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Hasskyn

De Hassk waren een species met een bruine vacht afkomstig van de planeet Hasskyn. Ze waren niet heel intelligent, vrij agressief, en stonden er om bekend dat ze vaak problemen zochten. Ze trokken regelmatig op met hun nestgenoten om onrust te stoken en amok te maken. Hassk hadden gevoelige, puntige oren, grote gele ogen met uitstekend nachtzicht en een mond vol scherpe tanden om vlees te kunnen scheuren. De meeste Hassk droegen niet veel meer kleding dan een simpele lendendoek en bandeliers voor hun wapens.

Bij de Gray Gundarks, een speeder bike bende, zat een Hassk. In de race naar de Obrexta III en de verloren schat van Count Dooku op Ponemah, viel de Hassk de Shrike van Captain Sidon Ithano aan.

Er was ook een drieling van Hassk, die bekend waren als de Hassk Triplets, aanwezig in het kasteel van Maz Kanata op Takodana in 34 ABY. Een van de drieling heette Varmik. Ze zochten vaak problemen, maar werden door de andere bezoekers een toom gehouden. De drieling droeg oude afgedankte blasters, waaronder VT-33d Blaster Pistols.

VerschijningEdit

BronEdit