Hogan Tinmar
Hogan Tinmar TPM.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

MensNaboo

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Functie:

Sergeant bij de Palace Guards

Affiliatie:

Naboo

Tinmar tijdens de Clone Wars

Hogan Tinmar was tijdens de Invasion of Naboo een Sergeant bij de Royal Naboo Security Forces waar hij actief was bij de Palace Guards.

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

Tinmar was actief op Naboo tijdens de invasie van de Trade Federation en was aanwezig bij de groep van Queen Amidala in het Gungan Sacred Place, waar Amidala aan Boss Nass vroeg om hen te helpen in de strijd tegen de Trade Federation.

Tinmar bleef actief als Palace Guard en tijdens de Clone Wars fungeerde hij als lijfwacht en chauffeur van Senator Padmé Amidala op Coruscant. Toen er een discussie ontstond in de Senate over het al dan niet aangaan van extra leningen van het IBC reed Tinmar met Amidala naar de woning van Senator Christo. Terwijl Tinmar nietsvermoedend wachtte op de terugkeer van Padmé werd hij plots overmeesterd door de Bounty Hunters Robonino en Chata Hyoki.

Tinmar werd daarna opnieuw actief op Naboo waar hij diende onder Queen Neeyutnee. Zo begeleidde hij haar tijdens de crisis die opstak tussen de Gungan en de Naboo. Tijdens de uitwisseling van gevangenen, Grievous voor Anakin Skywalker, bevond Tinmar zich eveneens aan de zijde van Neeyutnee.

Achter de Schermen[bewerken | brontekst bewerken]

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]

In andere talen