Wikia

IG-88
IG-88
Specificaties
Model:

IG-Series Assassin Droid

Fabrikant:

Holowan Laboratories

Kleur:

Chroom

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

1,96 meter
140 kilogram

Uitrusting:

Gas dispenser
Neural Gas grenades
Flamethrower
Sonic stunner
Pulse cannon
Needle dart gun
Ion Blaster
DAS-430 Electromagnetic Projectile Launcher
Concussion Grenade Launcher
Throwing Flechettes
Blaster Rifles
Personal Energy Shield

Biografie
Taken:

Bounty Hunter

IG-88 Boba

IG-88 op de Executor

Quote: "I think, therefore I am. I destroy, therefore I endure."
-- IG-88

IG-88 was een van de beruchtste premiejagers ten tijde van de Galactic Civil War.

BiografieEdit

IG-88, ook soms Phlutdroid genoemd, was een IG-88 Assassin Droid geproduceerd door Holowan Laboratories. Hoe IG-88 zelfstandig werd, was niet geweten en verschillende verhalen deden de ronde. Vanaf het moment dat de droid geen eigenaar meer had, was het doden en het jagen op premies zijn enige bekommernis. IG-88 was bijzonder sluw. Zo doodde hij geen premies als daar geen winst mee te maken was of wanneer de droid een plan had bedacht dat op langere termijn zijn vruchten zou afwerpen. Als schip vloog hij met de IG-2000.

IG-88 was uitgerust met heel wat wapens, zoals een pulse cannon, granaten en een vibro blade. Normaal gezien had hij over ingebouwde blasters moeten beschikken in zijn armen, maar die werden nooit geïnstalleerd. De droid kon ook zware klappen incasseren en zichzelf na zware schade opnieuw activeren. Zelfs zonder hoofd kon het lichaam van de droid nog blijven functioneren.

Voor 10 BBY was IG-88 Qi'ra op het spoor. Als luitenant bij Crimson Dawn stond er een premie op haar hoofd waardoor ook Hondo Ohnaka haar wilde inrekenen. Qi'ra zaaide verwarring en kon op die manier zowel IG-88 en Hondo overmeesteren.

Kort voor de Battle of Yavin had de droid dan weer Leia Organa en Sabine Wren in de gaten op Garel. Leia overhandigde Sabine een data-tape met locaties van basissen van het Empire. Als Senator overtuigde Leia stormtroopers om het vuur te openen op IG-88, waardoor zij en Sabine konden ontsnappen.

In 3 ABY was hij een van de premiejagers die inging op de vraag van Darth Vader om de Millennium Falcon en Han Solo te vangen. Aan boord van de Executor werd hij persoonlijk ontvangen door Vader in het gezelschap van vijf andere premiejagers. Maar het was Boba Fett die Solo traceerde naar Bespin. IG-88 kon op zijn beurt achterhalen waar Fett naartoe was gegaan, maar op Cloud City kon Fett IG-88 uitschakelen. Zijn lichaam lag in de Cloud City Incinerator.

IG-88 slaagde er echter in om zichzelf weer te activeren en was nog steeds actief ten tijde van de vernietiging van Hosnian Prime. Bazine Netal wilde toen met de droid praten over de missie waarin hij ooit de Falcon bijna te pakken kreeg.

UitrustingEdit

WapensEdit

BeschermingEdit

  • Miniature cutting lasers
  • Temperatuur van armor kon drastisch worden verhoogd
  • De palm van de linkerhand kon Blaster schoten weerkaatsen
  • Bedrading was beschermd tegen allerlei soorten zuren

Star Wars: DroidsEdit

IG-88 droids

IG-88 met de Tammuz-An Royal Scepter

In Star Wars: Droids speelde IG-88 mee in een episode en werd hij vermeld in een andere: Eén van de vroege opdrachten kreeg IG-88 van Zatec-Cha, Vizier van Tammuz-an. Hij moest de verloren Prince Mon Julpa opsporen samen met de Royal Scepter of Tammuz-an. Tijdens dit avontuur kwam IG-88 in contact met R2-D2 en C-3PO'.'

Expanded UniverseEdit

  • In het EU ontsnapte IG-88 met verschillende modellen uit de fabriek en doodden ze alle medewerkers ter plaatse. De droid programmeerde vier modellen op dezelfde manier zodat er vier modellen van IG-88 bestonden. Op die manier kon men verklaren hoe de droid verschillende malen was gesneuveld.
  • In de Classic Star Wars Marvel comics was IG-88 regelmatig te zijn, onder andere in het gezelschap van Bossk.
  • Het brein van IG-88 nam bijna de controle over van de Death Star II ...

Achter de SchermenEdit

  • IG-88 was een prop die werd gemaakt naar een ontwerp van Ralph McQuarrie. Zijn hoofd was al eerder gebruikt in de drankverdeler van de Mos Eisley Cantina. Dat hoofd was een onderdeel van een Rolls-Royce Jet motor.

VerschijningEdit

BronEdit

Star Wars: DroidsEdit