Star Wars Wiki
Advertisement
IM-6 Battlefield Medical Droid
IM-6.jpg
Product
Model:

IM-6 Medical Droid

Ontwerp:

Cybot Galactica

Fabrikant:

Cybot Galactica

Prijs:

11.800 credits

Functies
Taken:

Genezing

Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "Ready to heal."
-- IM-6 Battlefield Medic

De IM-6 Battle Field Medical Droid was één van de geavanceerste en veelzijdige medical droids van de Clone Wars.

Ontwikkeling[]

De IM-6 was gecreeërd en uitgegeven door Cybot Galactica en leek veel op de JN-66 Analysis Droid die ook werden gemaakt door Cybot Galactica. Door dat de droids klein waren, werden ze veel geproduceerd en waren ze de één van de beste medical droids van het universum. Na de Clone Wars werd de IM-6 gebruikt door de Galactic Empire.

Uiterlijk[]

De IM-6 leek heel erg op de JN-66 Analysis Droid. Door de repulsorlifts kon de IM-6 snel over het slagveld vliegen en de gewonden verzorgen. Ook had de IM-6 een eigen medische en chirurgische spullen bij zich, waaronder een interne reservevoorraad dat het equivalent vormde van vijf medpacs. De IM-6 had een vriendelijke en rustige stem en wou de patiënt altijd zo min mogelijk pijn doen. Sommige Clone Trooper-pelotons hadden de IM-6 een onofficieel lid van hun eenheid gemaakt.

Taken[]

De IM-6 Medical Droids waren het meest actief op slagvelden. Daar bracht hij de gewonde Clone Troopers van het slagveld naar een veilige plaats en verzorgde ze. Hij was klein genoeg om mee te kunnen in AT-TEs of in LAAT/i Gunships. Ook werd de droid gebruikt in Victory-class Star Destroyers.

Achter de Schermen[]

Bronnen[]

Advertisement