Wikia

Imanuel Doza
Immanuel Doza
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwartgrijs

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Titel/Rang:

Captain

Functie:

Colossus operator

Vervoer:

Colossus

Affiliatie:

Galactic Empire
Colossus

Relaties
Kinderen:

Torra Doza

Imanuel Doza was de Captain van Colossus station en de vader van Torra Doza. Captain Doza leefde met zijn dochter in Doza Tower, het meest luxueuze deel van het station.

BiografieEdit

Captain Doza diende ooit als een Imperial Captain ten tijde van het Galactic Empire.

Na een zoveelste stroomonderbreking, leerde Kazuda Xiono dat de First Order regelmatig een bezoek bracht aan Doza. Elrik Vonreg trok naar de Colossus waar hij onderhandelde met Imanuel Doza over de verdediging van het tankstation. De First Order bood de Colossus brandstof aan, maar Doza wilde zich niet laten omkopen door de Major en weigerde de bescherming van de First Order. Hij waardeerde het niet dat Vonreg zich moeide met de gang van zaken op het station, zeker als er burgers betrokken waren. Captain Doza kreeg op die manier wel Kaz in zijn vizier die als spion had geacteerd bij het bezoek van de First Order. Kazuda verdacht op zijn beurt Doza van samen te spannen met de First Order. Dat leek uiteraard op het eerste zicht het geval, maar Doza probeerde het beste te doen voor de Colossus.

VerschijningEdit

BronEdit