Imperial Range Trooper
Imperial Range Trooper.png
Organisatie
Behoort tot:

Galactic Empire

Affiliatie:

Galactic Empire

Species:

Mens

Details
Bewapening:

E-10R Blaster Rifle

De Range Trooper was een Stormtrooper specialist die opgeleid was op vanop afstand toe te slaan.

Uitzicht & Taken[bewerken | brontekst bewerken]

De Range Trooper had een wit pantser met verschillende onderdelen van andere stormtrooper specialists. Ze droegen een borstplaat van een Cold Assault Stormtrooper en de helm van een Imperial Combat Assault Tank Pilot. De helm was wel aangepast met grotere componenten, zodat die sneller en makkelijker te herstellen was.

Range Troopers werden ingeschakeld op de meest afgelegen of schaarst bevolkte werelden die het Empire interesseerde. Op Vandor was het hun hoogste prioriteit om de Conveyex op tijd te laten arriveren in het Imperial Depository. Daarom droegen de troopers zware Magnetomic Gription Boots zodat ze zich aan de buitenkant van de Conveyex konden begeven, terwijl het voertuig bleef rijden aan 90 km/h. Range Troopers behoorden tot de meest geharde stormtroopers en waren trots op het feit dat ze bijna zonder ondersteuning moesten opereren.

Geschiedenis[bewerken | brontekst bewerken]

In zijn jonge jaren kreeg Han Solo te maken met Range troopers toen hij samen met Tobias Beckett, Val, Rio Durant en Chewbacca de conveyex wilde beroven.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]