Star Wars Wiki
Advertisement
Infested
Infested.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: The Bad Batch

Seizoen:

1

Aflevering:

13

Uitzending:

23/07/2021

Vorige:

Rescue On Ryloth

Volgende:

War Mantle

Infested is de dertiende episode van het eerste seizoen van Star Wars: The Bad Batch.

Synopsis[]

Wanneer de Bad Batch terugkeert naar Ord Mantell na een missie met Gundarks, ontdekken ze dat Cid's Parlor is overgenomen door een Devaronian die erg goed met Ruby kan opschieten. Hij zegt dat Cid is buitengesmeten.

Hunter wil vertrekken, maar Omega vraagt of het niet beter is om Cid te helpen aangezien zij de Bad Batch ook altijd heeft geholpen en hen nooit heeft verraden. Cid zit zelf te wachten aan de Havoc Marauder, samen met de vaste klanten Bolo en Ketch. Cid vertelt dat Roland Durand haar zaak heeft overgenomen omdat hij een grotere voet wil krijgen binnen de misdaadwereld. Roland is de zoon van Isa Durand, een beruchte naam in de fringe wereld.

Cid weet dat Roland een afspraak heeft met de Pykes om zes kratten Spice te verkopen. Cid wil de spice stelen zodat Roland in vieze papieren komt met de Pykes en zij gewoon haar zaak weer kan inpalmen. De weg leidt doorheen de ondergrondse mijntunnels van Ord Mantell. De mijnkarren moeten handmatig worden bediend, want er is een groot nest van Irling aanwezig in een bepaalde sectie. De insecten mogen niet worden gestoord, want ze zijn levensgevaarlijk.

Om Roland en zijn bewakers weg te lokken, ontvoeren Bolo en Ketch Ruby. Roland gaat naar zijn huisdier op zoek en vindt haar nadat Bolo en Ketch onvoorzichtig zijn en Ruby kan ontsnappen. Roland komt via hen te weten dat Cid achter de diefstal zit.

Maar de Bad Batch heeft net de kratten ingeladen. De wachters achtervolgen hen op de mijnbaan, maar de Bad Batch is hen te slim af. Maar de wachters hebben wel de motors geactiveerd van de karretjes en de Irlings zijn ook ontwaakt. De Bad Batch geraakt net doorheen de zwerm insecten en Wrecker kan de zware deur op tijd sluiten. Maar de kratten spice zijn in het tumult naar de bodem van het nest gevallen.

Wanneer de Bad Batch en Cid terugkeren naar de bar zien ze dat de wachters van Roland reeds uitgeschakeld zijn. De Pykes willen hun spice en Roland heeft hen verteld dat Cid die heeft gestolen. De Pykes hebben Roland gevangen genomen en willen hun spice terug. Omega blijft als gevangene bij de Pykes en Roland. Omega en Roland leren elkaar wat kennen en Omega beseft dat de Devaronian misschien nog niet de slechtste is, aangezien Ruby hem graag heeft.

Met de Havoc Marauder en lange kabels halen Cid en Wrecker de kisten spice op uit het nest van de irlings in de vooravond, wanneer ze het minst actief zijn. Maar wanneer de laatste kisten worden opgeheven, laat de kabel een mijnkar naar beneden vallen. Cid en Wrecker dreigen worden opgegeten door de insecten, maar Tech heeft een soort flashbom gemaakt die met een grote lichtflits alle insecten verdrijft.

De Pykes zijn voldaan nu ze hun spice weer hebben, maar ze willen Roland niet zomaar laten gaan. Omega spreekt in Rolands voordeel en ook Cid zegt dat de Pykes best een oorlog met Isa Durand kunnen vermijden. De Pyke leider hakt de rechterhoorn van Roland af, die beseft dat hij er nog vanaf is gekomen.

Index[]

Personages[]

Andere[]

Advertisement