Wikia

Inquisitorius
The Inquisitor
Organisatie
Type:

Dark Side agenten

Oprichter:

Darth Sidious

Leiding:

Grand Inquisitor

Vestiging:

Coruscant

Holding:

Imperial Intelligence

Geschiedenis
Oprichting:

19 BBY

Opheffing:

4 ABY

Affiliatie:

Galactic Empire
Sith

De Imperial Inquisitors of Inquisitorius was een groep van Dark Side agenten die in naam van Darth Sidious en Darth Vader in de beginjaren van de New Order speurden naar overlevende Jedi.

GeschiedenisEdit

De Inquisitors waren de hoogste Dark Side agenten in dienst van Darth Sidious en werden als een speciale eenheid van Imperial Intelligence beschouwd. Sidious startte met de organisatie in 19 BBY en rekruteerde kandidaten op een zeer doorgedreven wijze waarin de kandidaten tal van proeven moesten doorstaan. Bovendien moesten ze uiteraard Force Sensitive zijn. Verschillende Inquisitors werden uit de rangen van de Jedi of uit de Jedi Service Corps gehaald.

De belangrijkste taak van de Inquisitors was het opsporen van Jedi die Order 66 hadden overleefd en in tweede instantie ook voortvluchtige personen. Inquisitors waren toegestaan om Force krachten en foltermethodes te gebruiken om gevangenen te ondervragen. Aangezien Imperial Intelligence zelf al behoorlijk efficiënt werkte, moesten de Inquisitors dus voornamelijk aan de bak bij het opsporen van overlevende Jedi en hun bondgenoten.

De leider van de Inquisitors was de Grand Inquisitor en de Inquisitors zelf, zowel mannen als vrouwen, beschikten vaak over verschillende capaciteiten die van pas kwamen om Jedi op te sporen. Iedere Inquisitor beschikte over een codenaam die bestond uit een rangtelwoord gevolgd door 'brother' of 'sister'. Het is mogelijk dat de rangtelwoorden in de codenamen de basis vormde voor een hiërarchie binnen de organisatie.

Fifth Brother

de Fifth Brother

Bekende Inquisitors Edit

VerschijningEdit

BronEdit