Star Wars Wiki
Advertisement
Aanbouw.jpg
IN AANBOUW

Dit artikel is momenteel nog in aanbouw. Dat wil zeggen dat er nog aan gewerkt wordt om het zo compleet mogelijk te maken. Het kan zijn dat dit artikel voor de duur van de werkzaamheden niet toegankelijk is voor wijzigingen.

Jedi Civil War
DarthRevan DarthMalak EGF.jpg
Conflict:

Old Republic Wars

Datum:

3.959 BBY tot 3.956 BBY

Locatie:

Outer Rim Territories
Unknown Regions
Core Worlds

Terrein:

Ruimte
op planeten
Ruimtestations

Inzet:

Galactische overheersing

Uitkomst:

Dood van Darth Malak
Redemptie Revan
Overwinning Galactic Republic
Ontbinding Sith Empire

Partijen

Revan's Sith Empire

Jedi Order
Galactic Republic

Aanvoerders

Darth Malak
Darth Revan
Saul Karath
Mon Halan
Derred
Varko

Forn Dodonna
Bastila Shan
Jedi High Council
Revan (na redemptie)
Carth Onasi

Strijdkrachten

Sith Troopers
Sith Apprentices

Republic Soldiers
Jedi

Verliezen

Darth Malak
Darth Bandon
Saul Karath
Varko
Sith Troopers
Sith Apprentices

Republic Soldiers
Jedi

De Jedi Civil War was een conflict tussen de Galactic Republic en Revan's Sith Empire. Het begon toen Revan overliep naar de Dark Side en zichzelf uitriep tot Dark Lord of the Sith. In 4,959 BBY leidde hij samen met zijn leerling, Darth Malak, een leger aan die maar een doel had: het vernietigen van de Jedi en de Galactic Republic. met de hulp van veteranen van de Mandalorian Wars en vele Dark Jedi hoopte hij de Republic te overwerpen en de Sith Empire de heerser van de Galaxy te maken.

Tijdens de oorlog lukte het Revan om de Republic op zijn knieën te krijgen. Hoewel er een val voor Revan bedacht werd, pakte die anders uit dan de Jedi Order gehoopt had. Darth Malak keerde zich tegen zijn voormalige meester, en Revan werd gevangengenomen door de Order. Hiermee verklaarde Darth Malak zich tot nieuwe Dark Lord.

Historie[]

Mandalorian Kruisvaarders[]

Het begin van de burgeroorlog was een gevolg van een voorgaande Mandalorian Wars. De Mandalorians lanceerden een reeks aanvallen op belangijke planeten van de Republic. Dit was een gevolg van het verlies van de Sith Lord Exar Kun en de kruisvaarders wilden wraak voor zijn dood. De Republic Senate reageerde snel en eiste van de Jedi Order iets aan de chaos te doen. de Order stuurde Revan en Malak richting het front,samen met vele andere Jedi. Toen de Mandalorians eindelijk de oorlog verloren in de Battle of Malachor V, keerde Revan terug, maar nu om de Republic te overwinnen.

Terugkeer van de Sith []

Veel van de vroegere Republic oorlogsveteranen voegden zich bij Revan, zoals Saul Karath, Derred, Mon Halan en Varko. Direct na het begin van degrootschalige oorlog, begonnen door Revan, spreidde diens corruptie zich ver uit over de Outer Rim Territories. In het begin van de oorlog gingen Revan en Malak naar de Unknown Regions om daar de overlevende Mandalorians te zoeken. Tijdens hun reis ontmoetten zij de Sith Emperor, die verantwoordelijk was voor hun val naar de Dark Side. De Emperor zadelde Revan en Malak op met het vinden van het superwapen van het langvergeten Rakatan Infinite Empire. De Star Forge, zoals dit superwapen heette, was een artefact van de Dark Side. Toen Revan en Malak dit superwapen vonden, wisten ze dat het hun genoeg troepen maakte om de Republic te overwerpen.

Belangrijkste figuren van de Jedi Civil War[]

Sith Empire[]

Galactic Republic[]

Verschijning[]

Bron[]

Advertisement