Wikia

Aanbouw
IN AANBOUW

Dit artikel is momenteel nog in aanbouw. Dat wil zeggen dat er nog aan gewerkt wordt om het zo compleet mogelijk te maken. Het kan zijn dat dit artikel voor de duur van de werkzaamheden niet toegankelijk is voor wijzigingen.

De Jedi Civil War was een conflict tussen de Galactic Republic en Revan's Sith Empire. Het begon toen Revan overliep naar de Dark Side en zichzelf uitriep tot Dark Lord of the Sith. In 4,959 BBY leidde hij samen met zijn leerling, Darth Malak, een leger aan die maar een doel had: het vernietigen van de Jedi en de Galactic Republic. met de hulp van veteranen van de Mandalorian Wars en vele Dark Jedi hoopte hij de Republic te overwerpen en de Sith Empire de heerser van de Galaxy te maken.

Tijdens de oorlog lukte het Revan om de Republic op zijn knieën te krijgen. Hoewel er een val voor Revan bedacht werd, pakte die anders uit dan de Jedi Order gehoopt had. Darth Malak keerde zich tegen zijn voormalige meester, en Revan werd gevangengenomen door de Order. Hiermee verklaarde Darth Malak zich tot nieuwe Dark Lord.

HistorieEdit

Mandalorian KruisvaardersEdit

Het begin van de burgeroorlog was een gevolg van een voorgaande Mandalorian Wars. De Mandalorians lanceerden een reeks aanvallen op belangijke planeten van de Republic. Dit was een gevolg van het verlies van de Sith Lord Exar Kun en de kruisvaarders wilden wraak voor zijn dood. De Republic Senate reageerde snel en eiste van de Jedi Order iets aan de chaos te doen. de Order stuurde Revan en Malak richting het front,samen met vele andere Jedi. Toen de Mandalorians eindelijk de oorlog verloren in de Battle of Malachor V, keerde Revan terug, maar nu om de Republic te overwinnen.

Terugkeer van de Sith Edit

Veel van de vroegere Republic oorlogsveteranen voegden zich bij Revan, zoals Saul Karath, Derred, Mon Halan en Varko. Direct na het begin van degrootschalige oorlog, begonnen door Revan, spreidde diens corruptie zich ver uit over de Outer Rim Territories. In het begin van de oorlog gingen Revan en Malak naar de Unknown Regions om daar de overlevende Mandalorians te zoeken. Tijdens hun reis ontmoetten zij de Sith Emperor, die verantwoordelijk was voor hun val naar de Dark Side. De Emperor zadelde Revan en Malak op met het vinden van het superwapen van het langvergeten Rakatan Infinite Empire. De Star Forge, zoals dit superwapen heette, was een artefact van de Dark Side. Toen Revan en Malak dit superwapen vonden, wisten ze dat het hun genoeg troepen maakte om de Republic te overwerpen.

Belangrijkste figuren van de Jedi Civil WarEdit

Sith EmpireEdit

Galactic RepublicEdit

VerschijningEdit

BronEdit