Star Wars Wiki
Advertisement
Joint Chiefs
Organisatie
Type:

Adviserende Raad

Holding:

Galactic Empire

Geschiedenis
Affiliatie:

Galactic Empire, Imperial Military

De Joint Chiefs was het begrip waarmee de adviserende raad werd aangeduid die Emperor Palpatine inlichtte en adviseerde over alle zaken die een betrekking hadden tot het Imperial Military en hieraan verwante organisaties.

De raad bestond uit hooggeplaatste officers uit het Imperial Army en de Imperial Navy. Daarnaast werkte ook de leidinggevende individuen van organisaties binnen COMPNOR zoals het Imperial Security Bureau en Imperial Intelligence nauw samen met de Joint Chiefs en namen soms ook actief deel aan de vergaderingen. In 14 BBY waren de leidinggevenden van de Joint Chiefs General Cassio Tagge, Tiaan Jerjerrod en de toenmalige Rear Admirals Kendal Ozzel en Conan Antonio Motti. Ook onder andere Director Orson Krennic en Grand Moff Willhuf Tarkin voegden zich enkele keren bij de Joint Chiefs. Tijdens de Battle of Yavin sneuvelden veel van de leden binnen de Joint Chiefs. Onder meer Tarkin, Colonel Wullf Yularen en Motti kwamen tijdens de vernietiging van de Death Star om het leven.

Verschijning[]

Bronnen[]

  • Tarkin
  • Rogue One Novelization
Advertisement