Julia
Julia.JPG
Uiterlijke kenmerken
Species:

Bardottan

Geslacht:

Vrouw

Biografie
Thuiswereld:

Bardotta

Titel/Rang:

Her Royal Higness

Functie:

Queen

Julia was de Bardottan Queen van Bardotta tijdens de Clone Wars en een kennis van Jar Jar Binks.

Biografie[bewerken | brontekst bewerken]

Het spirituele Bardotta was tijdens de Clone Wars neutraal, maar toch riep Julia de hulp in van de Republic en vooral van Jar Jar Binks. Die planeet werd bedreigd door een oude profetie en daarom werd Binks' hulp ingeroepen. Omdat Bardotta de planeet was van de Dagoyan Masters, een Force-orde die verschilde van die van de Jedi, werden de Jedi er als kidnappers beschouwd en waren ze er niet welkom. Toch stuurde de Jedi Order Mace Windu mee om een oogje in het zeil te houden.

Toen Julia alleen was met Jar Jar, gaf ze hem een zoen wat bewees dat ze inderdaad erg close waren. Julia vertelde dat de Masters van op Bardotta een voor een waren verdwenen en waren ontvoerd door de Frangawl Cult. Toen Jar Jar Julia even alleen liet om een comlink aan te nemen van Mace, werd Julia ontvoerd door de sekte. De Bardottans legden uit dat Julia zich vermoedelijk bevond in het shrine van de sekte onder een van de tempels. In dat heiligdom werd vroeger een demoon aanbeden.

Toen Jar Jar en Mace de catacomben betraden, werd Jar Jar ook ontvoerd door een van de sekteleden. Via zijn comlink kon Mace echter het spoor van de Gungan opzoeken. Julia werd inderdaad gevangen gehouden, maar noch Mace, noch Jar Jar konden haar redden. Ze moesten toezien hoe de sekteleider de Queen ontvoerde naar Zardossa Stix, een maan van Bardotta.

Hoewel Mace en Jar Jar het spoor van Julia nooit echt verloren op Zardossa Stix, konden ze haar ook nooit te pakken krijgen. Mace en Jar Jar kregen onder andere af te rekenen met Gundarks en een Tri-Pod Cannon, alvorens ze Julia achtervolgden in de woestijn op een Dalgo en een Eopie. In een tempel van de Frangawl Cult moest Julia geofferd worden in opdracht van de Great Mother die Mother Talzin bleek te zijn. Talzin wou Julia's energie combineren met die van een magische bol van de sekte die gevuld was met de Force krachten van de geofferde Dagoyan Masters. Daarvoor moesten de maan en de zon echter netjes achter elkaar staan.

Nadat Mace en Jar Jar grote Security Droids uitschakelden, gingen ze de sekteleden te lijf. Mother Talzin liet hier magie los op Mace en duelleerde zelfs met een door haar gecreëerd zwaard. Jar Jar kon Julia net op tijd bevrijden alvorens de hemellichamen op dezelfde lijn stonden, maar in plaats van Julia stond Jar Jar nu in de richtlijn om geofferd te worden. Julia kon Jar Jar echter net op tijd wegduwen zodat de leider van de sekte het slachtoffer werd. De magische bol van Talzin zorgde meteen voor een enorme explosie en Talzin zelf veranderde in groene rook.

Julia bedankte Jar Jar Binks en zei dat de acties van Mace Windu de relaties tussen haar samenleving en die van de Jedi in ere hadden hersteld.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]

In andere talen