Wikia

KX Security Droid
K-250
Product
Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

Arakyd Industries

Specificaties
Hoogte:

2.16 meter

Functies
Taken:

Beveiliging

Affiliatie:

Galactic Empire

De KX Security Droid was een type Klasse 4 droid van het Galactic Empire. De bekendste KX droid was ironisch genoeg K-2SO, een droid die een belangrijke rol speelde in het stelen van de plannen van de Death Star.

Uitzicht & TakenEdit

Toen de Senate een mandaat uitbracht waardoor het produceren van Battle Droids verboden werd, moest Arakyd Industries zijn strategie wijzigen. Hierdoor werd de KX droid gecatalogeerd als een security droid.

De KX Security Droid was een model dat nog uitblonk in veelzijdigheid, terwijl de meeste droids op dat moment voor zeer specifieke taken werden ontwikkeld. De droid was erg groot en beschikte over lange armen en benen. Door zijn menselijke vorm en handen was de KX geschikt om tal van taken uit te voeren, maar kon hij evengoed vracht dragen. De droid was niet echt een specifieke talenknobbel, maar hij was wel geprogrammeerd om meer dan veertig types van Imperial transports te besturen. De KX had een erg atletisch in elkaar gestoken lichaam. In de linkerhand had de droid een Data Spike.

KX droids hadden uitzonderingen ingebouwd om geen levende wezens aan te vallen die geallieerd waren aan het Empire en om personeel te herkennen en te gehoorzamen dat minstens de rang van Lieutenant droeg. De droid was in staat om perfect te communiceren met andere wezens, ook al was het ver van een Protocol Droid. De KX kon personeel beschermen, escorteren en installaties van het Empire verdedigen.

Mogelijk was K-2SO de enige KX droid die van zijn oorspronkelijke programmatie werd ontdaan.

VerschijningEdit

BronEdit