Star Wars Wiki
Advertisement
Kadir
Kadir.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Groen

Biografie
Overleden:

1 BBY

Titel/Rang:

Moff

Functie:

Commander of Coruscant Security Forces

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "You are to be commended for putting this action together."
-- Palpatine

Kadir was een Moff die betrokken was bij de moordaanslag op Darth Vader en Palpatine net voor de Battle of Yavin.

Biografie[]

Kadir was een jonge Moff die de Commander was van de Coruscant Security Forces en daardoor regelmatig in contact kwam met Palpatine. Darth Vader beveelde Kadir om een nieuwe groep speciaal getrainde clone Stormtroopers naar het schip van Wilhuff Tarkin te brengen in plaats van hen als wachters van Palpatine te laten dienen. Toen Kadir weigerde herinnerde Vader hem aan het feit wat er met zijn voorganger was gebeurd. Dit stimuleerde Trachta om op Kadir in te praten.

Kadir werd niet veel later door Trachta aan de andere opstandige Imperials voorgesteld. Kadir werd een van de speerpunten in de operatie. Nadat zowel Trachta als Bartam waren vermoord, leidde hij met Gauer de speciale Stormtroopers naar Palpatine’s throne room. Gauer verdween echter toen hij zag dat de Emperor’s Royal Guard fervent van zich afbeet.

Kadir moest toezien hoe Palpatine zijn troopers versloeg. Door het bewustijn te verliezen in het gevecht ontsnapte Kadir aan Palpatine's Force Lightning die hij losliet op de overlevende troopers. Toen Kadir weer bij het bewustzijn was gekomen, zei hij dat hij ook een val voor Vader had gepland. Kadir bood prompt aan om Vaders plaatsvervanger te worden. Palpatine liet echter in een Hologram een strijdende Vader zien, die het tegen andere opstandige Stormtroopers opnam. Kadir wist dat zijn laatste uur was geslagen en zo geschiedde.

Bron[]

Advertisement