Kaleth
Kaleth.jpg
Locatie
Planeet:

Tython

Type:

Tempel

Geschiedenis
Eigenaar:

Je'daii Order
Jedi Order

Quote: "So the Jedi besieged Kaleth, after Rajivari tried to kill the Council. And his apprentices held the line, all by themselves. Remarkable."
-- Yuon Par

Ruïnes van Kaleth

Kaleth, ook wel Temple of Knowledge, was één van de negen Je'daii Temples die gesticht werden op de locaties waar de Tho Yor schepen geland waren op de planeet Tython.

Kaleth werd gebouwd boven een Force Nexus en werd gebruikt als centraal punt waar de Je'daii zich verzamelden als er belangrijke zaken besproken moesten worden. In Kaleth werden beslissingen gemaakt en oordelen geveld die van toepassing waren op de gehele Je'daii Order. In 36.453 BBY was de Twi'lek Kora Ryo Temple Master van Kaleth.

Tijdens de herontdekking van Tython door de Jedi Order tijdens de Great Galactic War, werden de ruïnes van Kaleth gevonden. Veel Jedi vonden het een goed idee om deze als basis te gebruiken voor de bouw van hun nieuwe Jedi Temple, maar de Jedi High Council besloot dat het verstandiger was om Kaleth van een afstand te bestuderen en de nieuwbouw iets ten noorden te plaatsen.

Bij Kaleth werd een archeologisch team gestationeerd, die al snel ontdekte dat de tempel ruïnes vol met antieke droids zat, die in opdracht van de "Weapon Master" de First Blade moesten beschermen. Jedi Master Till'in leidde het team dat de mysteries rond de oude tempel moesten blootleggen. Ze kwamen er achter dat Upper Kaleth ooit het fort was waar Rajivari zich veschuilde, Jedi Master en één van de stichters van de Jedi Order, die naar de Dark Side viel.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]