Wikia

Kallidah
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Subterrel Sector

Stelsel:

Kallidah System

Maatschappelijk
Inheems:

Kallidahin

Kallidah was een planeet in het zuiden van de Outer Rim en de originele thuisplaneet van de Polis Massans.

Ligging & GeschiedenisEdit

Kallidah lag in het zuiden van de Outer Rim ten oosten van de Hydian Way. De Kallidahin, de intelligente bewoners van Kallidah, koloniseerden de asteroïde genaamd Polis Massa om hun verwantschap met de verdwenen Eellayin aan te tonen. De Archaeological Research Council stichtte een onderzoeksstation te Polis Massa om dit verwantschap te onderzoeken en wetenschappelijk te bewijzen. Op Polis Massa werd aan archeologisch en xenobiologisch onderzoek gedaan in combinatie met medische studies, waaronder klonen. Met deze kloontechnologie hoopten de Kallidahin uitgestorven levensvormen weer tot leven te wekken aan de hand van overgebleven DNA.

Rond 519 BBY begonnen de Kallidahin met hun groots opgezette mijnproject op Polis Massa en omdat deze opgravingen zo lang bleven duren, werd hun oorspronkelijke naam vergeten en kregen ze de naam Polis Massan toebedeeld. Uiteraard zaten de Kallidahin daar niet mee in aangezien ze niet liever hadden dan gelinkt te worden aan de verdwenen Eellayin.

Tijdens de Clone Wars bevond Kallidah zich in het gebied van de Republic.

BronEdit