Wikia

Kanjiklub
Kanjiklub
Organisatie
Bevelhebber:

Tasu Leech

Species:

Mensen

Details
Stationering:

Nar Kanji
Outer Rim

Quote: "I never made a deal with Kanjiklub."
-- Han Solo

Kanjiklub was een criminele organisatie die actief was in de Outer Rim rond 34 ABY.

SpecificatiesEdit

Kanjiklub werd oorspronkelijk opgericht door de menselijke kolonisten vanop Nar Kanji die de Hutts op hun planeet versloegen en hen wegjoegen toen er een oorlog bezig was tussen de Hutt Kajidics en zij konden profiteren van de verzwakte positie van hun meesters.

Uit die machtsvacuüm ontstond Kanjiklub, een bende van pover georganiseerde bruten die vaak in conflict lag met de Guavian Death Gang in de Outer Rim. De leider van Kanjiklub mocht steeds worden uitgedaagd door een ander bendelid in een onderlinge strijd om de leiderschap van de bende. Hun activiteit bevatte afpersing, piraterij en diefstal van schepen.

Toch vonden Kanjiklub en de Guavians een gemeenschappelijke vijand in Han Solo die hen al tweemaal had bedrogen door zijn vracht niet te leveren en nog een derde maal toen hij de 50.000 credits maar niet terugbetaalde die hij had geleend om Rathtars te vervoeren.

Daarom ging Tasu Leech, de leider van Kanjiklub samen met zes trawanten op zoek naar Solo op hetzelfde moment als de Guavian Death Gang. Beide bendes confronteerden Solo met zijn bedrog aan boord van de Eravana.

Kanjiklub ledenEdit

VerschijningEdit

BronEdit