Wikia

Kowak
Kowak
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Sevetta Sector

Stelsel:

Kowak System

Omlooptijd:

311 dagen

Rotatietijd:

23 uren

Fysisch
Klimaat:

Vochtig
Warm

Terrein:

Jungles, oceanen, plateaus

Maatschappelijk
Inheems:

Kowakian Monkey-Lizards

Populatie:

200.000 - 400.000 slaven
40.000 - 60.000 burgers

Staatsvorm:

Gouverneur

Kowak was een tropische planeet in de Outer Rim en de thuisplaneet van de Kowakian Monkey-Lizards. Na de Clone Wars trok het Zygerrian Slavers Guild naar Kowak.

Ligging & GeschiedenisEdit

Kowak lag ten Zuidoosten in de Outer Rim, ten Oosten van de Triellus Trade Route tussen Hypori en Rothana. De planeet was bezaaid met tropische regenwouden. De Kowakian Monkey-Lizards ontwikkelden vormen van intelligentie, al kende de wetenschap hen meestal de staat van Semi-Intelligent toe.

Kowakians leidden een simpel bestaan in de wouden van Kowak waar ze op zoek gingen naar eten en hun groep beschermden tegen indringers. Onderzoekers van de University of Coruscant die ooit op Kowak verbleven werden getrakteerd op slangen in hun tent en emmers water in bomen die werden omgegooid wanneer de geleerden passeerden.

Kowak werd tussen 5.000 BBY en 3.000 BBY ontdekt door de Republic. Tijdens de Battle of Ruusan lag Kowak in het Sith Empire en in het laatste millennium voor de val van de Republic kwam de planeet in Hutt Space te liggen.

BronEdit

In andere talen