Wikia

Krish
Krish
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,75 meter gemiddeld

Levensduur:

> 85 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Sanza

Taal:

Krish

Schrift:

Krish

De Krish waren een zoogdierachtig species, herkenbaar aan een platte beenachtige kam op hun hoofd en afhangend haar langs de zijkant van hun hoofd. Ze waren onbetrouwbaar en erg in de ban van spellen en sport.

FysiologieEdit

Krish waren gespierd en waren gemiddeld 1,75 meter groot. Ze hadden een beenachtige platte kam op hun hoofd, sluikhaar aan de zijkant van hun hoofd, platte neuzen en brede monden met talloze scherpe kleine tanden.

Krish glimlachten, ook al vonden ze een situatie slechts een beetje grappig.

CultuurEdit

Krish waren afkomstig van Sanza en hielden van spelletjes. Sanza was een gematigde Mid Rim planeet waar de oppervlakte die niet bestemd was voor landbouw en industrie, besteed aan arena’s, goktempels en racebanen.

Hun economie was gebouwd op spellen, gokken en verschillende soorten sport. Hoe hoger de inzet was, hoe groter de interesse. Krish reisden door het universum op zoek naar de grootste uitdagingen. Krish waren gekend voor het stoken van onrust, het nemen van risico’s en zelfs het leven van anderen in gevaar brengen. Krish waren uitstekende huurlingen, piraten, gokkers en Bounty Hunters. Krish waren vrij egoïstisch en stonden toe dat hun werk werd onderbroken door hobby’s.

Krish officials waren vaak corrupt en bekeken politiek als een persoonlijk spel. Ze waren onbetrouwbaar als zakenlui. Hoewel ze geen slechte bedoelingen hadden, werden ze na verloop van tijd toch afgeleid en werd de zakenpartner bedot.

Krish zorgden voor manieren om hun natuurlijke agressie te verliezen. Ze bekeken elke sport in het universum en speelden games en losten de meest ingewikkelde puzzles op. Krish verkozen een moeilijke opdracht boven ‘an easy kill’, wat een Krish gezegde was voor ‘een makkelijke taak’. Een Krish Bounty Hunter liet een makkelijke prooi steeds weer in het voordeel om de taak uitdagend te blijven houden.

Krish waren sluw, hadden geen angst, maar konden ook makkelijk worden opgestookt. Krish lachten met zwakkere tegenstanders en bekeken hen uit de hoogte.

GeschiedenisEdit

De Krish evolueerden uit zoogdierachtige roofdieren die in de jungles op Sanza leefden. Hoewel ze ervan genoten om deel uit te maken van de samenleving, droegen ze zelf zeer weinig bij. Force gebruikers onder de Krish waren zeer zeldzaam.

Ten tijde van de Mandalorian Wars leidde Bardron een groep Krish een Swoop area boven Pantolomin. Na de Battle of Endor leidde Gamgalon een geheime operatie op Varonat. Zijn safari's waren er een dekmantel voor het smokkelen van Aleudrupe Berries.

BronEdit