Wikia

Ky Narec
Ky Narec
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Rattatak

Overleden:

Voor 22 BBY

Wapen:

Lightsaber (groen)

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Knight

Padawan(s):

Asajj Ventress

Ky Narec was een Jedi Knight die op Rattatak belandde en de jonge Asajj Ventress als zijn Padawan aannam.

BiografieEdit

Ky Narec was een Jedi Knight die ongeveer een decennium voor de Clone Wars op de barbaarse planeet Rattatak crashte. Toen Narec de planeet verkende, vond er een van de talloze conflicten plaats in een stad. Ky Narec zag hoe een Dathomirian kleuter een belager wegwierp met een Force Push nadat hij haar meester had gedood. Ky Narec nam Ventress aan als zijn Padawan.

De Jedi Order vergat Ky Narec en verder contact werd om onbekende redenen niet meer genomen. Samen streden Ky Narec en Ventress de piraten en misdadigers op Rattatak, zoals de crime lord Osika Kirske. Narec en Ventress waren legendarische figuren op Rattatak totdat Ky Narec in een gevecht werd gedood door een Weequay sluipschutter.

Ventress nam haar meester zijn Lightsaber, maar omdat haar training niet voltooid was, werd Ventress een prooi voor de Dark Side. Vervolgens werd Ventress door Dooku ontdekt in The Cauldron als gladiator en werd ze zijn Apprentice. Ventress hield Narecs Lightsaber bij in haar residentie op Rattatak en toen Obi-Wan werd gevangen gehouden in dit gebouw, gebruikte hij deze lightsaber tijdens zijn ontsnapping.

Toen Ventress later werd verraden door Dooku kreeg ze op Dathomir door het Water of Life flashbacks van haar leven aan de zijde van Ky Narec.

VerschijningEdit

BronEdit