Wikia

LE Repair Droid
LE Repair Droid
Product
Klasse:

Klasse 2

Fabrikant:

Cybot Galactica

Prijs:

6.000 tot 12.000 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,70 meter

Functies
Taken:

Herstellingen
Administratie

De LE Repair Droid van Cybot Galactica was bedacht als een combinatie van een monteur en een administratieve hulp.

UitzichtEdit

De LE was ontworpen als een menselijke Droid om makkelijker te kunnen omgaan met organische wezens. De LE was 1,70 meter groot en bezat een ovaalvormige Vocabulator. Het lichaam was skeletvormig en afgewerkt met grijszilver Durasteel. De LE was uitgerust met sensors die afgesteld waren op de menselijke frequenties, een Vocabulator en een holografische recorder. Met een antenne kon de droid berichten ontvangen als hij op moeilijk bereikbare plaatsen aan het werk was. Met zoomlenzen kon de LE erg gedetailleerd te werk gaan.

TakenEdit

Cybot Galactica probeerde met de LE de kwaliteiten als monteur van de Astromech Droids te combineren met de persoonlijkheid en postuur van een administratieve Droid. De LE werd tegen een hoge prijs verkocht en werd geadverteerd als een Droid die verschillende functies bevatte en ook kon uitvoeren. Vooral onafhankelijke handelaars en Captains van transports werden geviseerd als doelpubliek voor de LE Droids. Daarom waren de LE's ook vooral gespecialiseerd in het herstellen van kleine transports en vrachtschepen. Sommige LE Droids waren echter ook gespecialiseerd in een bepaald soort voertuig, Droids of schepen. Wanneer een LE Droid de nodige updates kreeg, was het een erg competente assistent in zijn vakgebied.

Het grootste minpunt bleef de menselijke verschijning van de LE. Dat vergemakkelijkte wel het contact met organische levensvormen, maar het hinderde de Droid soms in de mogelijkheden als monteur. De LE was uitgerust met jargon uit de ruimtevaart en handel en met de laatste updates inzake administratie, zoals boorddocumenten. Cybot Galactica hamerde er op dat de LE dezelfde gereedschappen kon gebruiken als hun eigenaars en dan ze ook de administratieve dagelijkse taken konden vervullen waardoor een Captain zich daarover geen zorgen meer moest maken. Maar ondanks al die reclame werd de reeks niet echt succesvol. De LE werd een bescheiden succes en CG had er meer van verwacht.

LE Droids, die enkele decennia voor de Galactic Civil War werden ontwikkeld, kwam men tegen in Capital Ships en in ruimtehavens als administratieve assistenten. Hun technische kwaliteiten kwamen goed van pas als monteurs in kantoren waar ze werkten.

De bekendste LE Droid was mogelijk LE-BO2D9, de rechterhand van smokkelaar en avonturier Dash Rendar.

BronEdit

In andere talen