Star Wars Wiki
Lanai
Lanai.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Vogels

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Ahch-To

Lanais waren een intelligent, vogelachtig species dat op Ahch-To leefde.

Specificaties[]

De Lanais deelden dezelfde voorouder als de Porgs op Ahch-To. Ze hadden een groot hoofd, zijwaarts gerichte ogen en neusgaten op de top van hun snuit, waardoor ze wat op schildpadden leken. Ze hadden dunne poten met drie tenen en drie vingers aan elke hand. Een membraan voor hun ogen zorgde ervoor dat ze onder water konden zien.

De Lanais hadden geen specifieke connectie met de Force, maar toch wisten ze erg goed wat nieuwe bezoekers van hun eiland van plan waren. Als de bezoekers geen kwade bedoelingen hadden, lieten de Lanais hen met rust. Gedurende duizenden jaren zorgden de Lanais er voor dat de oude Jedi-hutten in bewoonbare staat waren. Hun dorp bevond zich in het noorden van het eiland, terwijl de Jedi-hutten zich in het zuiden bevonden.

De vrouwelijke Lanais waren de caretakers met aan het hoofd Alcida-Auka. Zij zorgden voor het onderhoud van het eiland en van de gebouwen. Mannelijke Lanais waren de visitors en bezochten het eiland af en toe. Ze leefden vooral op zelfgemaakte boten waarmee ze naar allerlei eilanden trokken. Een keer per maand landden ze op het eiland van de caretakers om voedsel en gebruiksvoorwerpen af te geven. Die dag was een dag van festiviteiten, waarop muziek wordt gespeeld, waarop wordt gedanst en waarop romances nieuw leven worden ingeblazen.

De Lanais vonden dat hun eiland perfect in rust was en herkenden termen als duisternis en licht in het weer op Ahch-To. Bijna al hun technologie was afkomstig van vissen op Ahch-To. Lanais kenden bijna geen schrift en communiceerden via vuurbakens op lange afstand. Muziek nam in hun cultuur een belangrijke rol in. Dagelijkse voorwerpen werden vaak als percussie-instrumenten gebruikt. Liedjes van de Lanai waren een combinatie van gefluit en van geluiden die uit hun buik werden voortgebracht. Hun muziek was luid en vertelde de geschiedenis van hun volk. Jedi kwamen zelden voor in hun muziek.

Verschijning[]

Bron[]