Wikia

Logray
Logray
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Lengte:

1,00 meter

Haarkleur:

Bruin, Beige, Grijs

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Titel/Rang:

Medicine Man

Functie:

Sjamaan

Wapen:

Staff of Power

Affiliatie:

Bright Tree Village

Logray Chirpa

Logray & Chirpa

Logray was de sjamaan en de medicijnman van Bright Tree Village ten tijde van de Battle of Endor.

BiografieEdit

Logray ging in zijn jeugd in de leer bij Makrit, de sjamaan onder Chief Buzza, de vader van Chirpa, een van Logray's beste vrienden. Toen er veel Woklings verdwenen, wilde Makrit niet geloven dat de Duloks hiervoor verantwoordelijk waren. Chirpa, Logray en Ra-Lee gingen zelf op onderzoek en ontdekten dat Makrit de Woklings had laten ontvoeren om hen te offeren aan een Gorax. Chirpa, Logray en Ra-Lee konden echter ontsnappen met de andere Ewoks en zorgden ervoor dat Makrit zelf diende als offer voor de Gorax.

Vele jaren later was Logray zelf de sjamaan van de stam met Chief Chirpa als leider. Hij droeg de schedel van een Churi als hoofddeksel. In 4 ABY ving de stam een groep indringers, maar ook een gouden god. De Ewoks wilden de indringers opeten als eerbetoon aan hun nieuwe god en Logray wilde van geen wijken weten. Maar Luke Skywalker kon via de Force de Ewoks toch overtuigen om hem en zijn vrienden vrij te laten.

Vervolgens luisterde Logray naar het verhaal dat C-3PO te vertellen had en de Council of Elders besliste dat de indringers nu een deel van de stam waren en dat de Ewoks hen zou helpen in de strijd tegen het Galactic Empire. Logray was eerst terughoudend om de rebellen te helpen en vreesde dat de strijd te groot was voor de Ewoks om een rol in te spelen, maar Teebo berichten aan de andere stammen, hielpen Logray om zijn beslissing te herzien en om de rebellen te helpen.

Nadat Wicket de Ewoks was komen waarschuwen voor de valstrik van het Empire, schoot de stam in actie. Ook Logray nam deel aan de strijd en was een van de aanvoerders van de Ewoks.

Logray overleefde de strijd en vierde mee tijdens de overwinning na de vernietiging van de Death Star II.

In LegendsEdit

Logray Cartoons

Logray

  • Speelde Logray een belangrijke rol in de Ewoks tekenfilm, waar hij een totaal andere kleur vacht had, net zoals in Caravan of Courage. In de tekenfilm was Morag de aartsvijand van Logray. Logray leerde magie van Morag toen ze hem een tijdlang gevangen had gehouden als slaaf. Logray was eigenaar van talloze mysterieuze en magische voorwerpen.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Bron LegendsEdit