Wikia

Lowick
Lowick
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Calaron Sector

Stelsel:

Pa'Lowick System

Fysisch
Klimaat:

Vochtig

Terrein:

Moerassen
Regenwouden
Oceanen
Bergketens

Maatschappelijk
Inheems:

Pa'Lowick
Marlello Duck

Taal:

Lowickese

Staatsvorm:

Feodale Samenleving

Affiliatie:

Hutt Space
Galactic Empire

Lowick was de thuisplaneet van de amfibieachtige Pa'Lowick in de Outer Rim.

LiggingEdit

Lowick lag ten Oosten van de Outer Rim ten Oosten van de Triellus Trade Route ter hoogte van Kubindi. Lowick was een planeet met oceanen en bergen. Rond de evenaar waren er talloze moerassen en jungles. In deze regio ontwikkelden de Pa'Lowicks zich als het intelligente leven op de planeet. Lowick was verder rijk aan vissen, reptielen en watervogels. De eieren van de Marlello Duck waren een favoriete snack van de Pa’Lowick.

In het Lowick Asteroid Belt werden de zeer onstabiele Lowickan Firegems ontgonnen. Op Lowick leefden de Pa’Lowick in een feodale samenleving met adellijke families aan het hoofd van de maatschappij. Nu hun ontdekking dreven de Pa’Lowick handel met onder andere het gevraagde Veejy fruit.

De Pa’Lowick werden pas officieel ontdekt in 6 BBY hoewel het species al veel langer bekend was bij de Hutts en in de Galactic Republic. Lowick maakte zeer lang deel uit van Hutt Space. Pas toen de regio werd ingeperkt door de komst van het Empire, lag Lowick buiten Hutt Space. Het Empire zette het Lowick System af opdat het de Lowickan Firegems probleemloos kon ontginnen.

BronEdit