Wikia

Luggabeast
Luggabeast
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Lengte:

2.31 meter

Ademhaling:

Zuurstof

Een Luggabeast was was een cybernetisch aangepaste diersoort die vaak in verband werd gebracht met Teedos, een reptielachtig species waarvan elk individu ook Teedo heette.

SpecificatieEdit

Een luggabeast was een grote viervoeter (gemiddeld 2.31 meter hoog) die cybernetisch was aangepast waardoor hun ware uiterlijk nooit aanschouwd kon worden. Luggabeasts kwamen niet enkel voor op Jakku, maar ook op tal van andere afgelegen werelden. Op al deze werelden werden deze wezens als last- en transportdieren gebruikt. Door hun cybernetische aanpassingen werd hun uithouding en kracht vergroot. Die aanpassingen waren vooral te merken aan hun kop waarrond een groot metalen masker was gebouwd dat leek op een cockpit van een kleine walker. Het luggabeast kon door smalle spleten aan de zijkant zien en hun metalen kop was voorzien van optische instrumenten, zuurstoftanks en recyclerende watertanks. Ook de poten van luggabeasts waren voorzien van beplating. Op hun rug droegen ze vaak lasten en waren ze uitgerust met een zadel om hun berijder te vervoeren.

Teedos gebruikten luggabeasts om waardevolle materialen, mineralen, droids en zelfs water te vinden op Jakku. Luggabeasts werden voorzien van hun cybernetische uitrusting op een andere planeet. Inwoners van Jakku zagen regelmatig een Teedo met allerlei materiaal, waaronder een hoofd voor een luggabeast, naar Niima Outpost gaan waarna enkele weken later een vrachtschip arriveerde met nieuwe luggabeasts die meteen naar hun nieuwe meester wandelden alsof ze daarvoor geprogrammeerd waren.

VerschijningEdit

BronEdit