Wikia

Marvel 24: Silent Drifting
Marvel Silent Drifting
Toeschrijving
Auteur:

Mary Jo Duffy

Omslag:

Carmine Infantino
Bob Wiacek

Illustrator:

Carmine Infantino

Informatie
Uitgever:

Marvel

Uitgave:

1979, 27 maart

Pagina's:

17

Functies
Canon:

Ja

Serie:

Star Wars: Marvel

Vorige:

Marvel 23: Flight Into Fury

Volgende:

Marvel 25: Siege at Yavin

Marvel 24: Silent Drifting is de 24ste comic uit de reeks Star Wars: Marvel. Het is een van twee verhalen die zich afspelen voor de classics en tot in het begin van de jaren '90 was het het verhaal dat zich het vroegst afspeelde in de chronologie. Het is tevens de eerste comic geschreven door Mary Jo Duffy in de Marvel-reeks.

Het verhaal speelt zich af na Marvel 15: Star Duel.

SynopsisEdit

De Millennium Falcon dreigt in problemen te komen wanneer twee TIE Fighters haar omsingelen. Han Solo en Chewbacca hebben echter een plan klaar. Chewie laat een deel van de Deflector Shields naar beneden en wanneer een TIE raakt treft, ontstaat er een explosie, valselijk door Solo in scène gezet. De Falcon drijft levensloos in de ruimte en wanneer de TIEs dicht genoeg zijn genaderd, worden ze allebei vernietigd. Leia Organa vertelt tegen haar gezellen dat de truc van Han een oude Jedi-list is die ooit eens werd toegepast door Obi-Wan Kenobi zoals zei dat hoorde van Bail Organa.

Obi-Wan Kenobi reist als passagier op een Passenger Liner naar Alderaan. Aan boord wordt hij aangesproken door 68-RKO, een Protocol Droid die op weg is om Bail Organa te dienen. Obi-Wan aanvaardt de vraag van de Droid om hem gezelschap te mogen houden tijdens zijn reis. Obi-Wan maakt echter niet zo'n goede beurt wanneer hij het opneemt voor zijn nieuwe gezel en het heethoofd Joey Orsel doodt met zijn Lightsaber. Dat trekt de aandacht van een notoire misdadiger Augustus Tryll. Obi-Wan weigert Trylls aanbod om met hem in zee te gaan voor een of andere zakendeal.

Als Obi-Wan en RKO zich terugtrekken in de cabine, worden ze echter geroepen door Captain Quasar. In de Merson Asteroid Belt moet het schip uit Hyperspace droppen en Merson Pirates zijn hen op het spoor gekomen. Hun kleinere schepen vallen het nauwelijks bewapende cruiseschip aan. Obi-Wan neemt de leiding van de crew op zich en begeleidt hen met de Force wanneer ze de twee Laser Cannons dienen af te vuren. De laatste schepen van de piraten worden vernietigd wanneer Obi-Wan beveelt om het schip stil te houden en zo de schepen naar hen te lokken in plaats van zelf het lokaas te spelen.

De piraten lijken verslagen, maar even later blijken nieuwe schepen hen aan te vallen. De passagiers geven Tryll hiervan de schuld, maar Obi-Wan neemt het voor hem op. De passagiers menen dat Obi-Wan en Tryll samenspannen en willen in opstand komen. Dan merkt Obi-Wan op dat Trylls Microwave Fermention Device een soort Homing Beacon was dat door de piraten aan boord was gesmokkeld. Obi-Wan vernietigt het toestel en Tryll is Obi-Wan dankbaar.

IndexEdit

PersonagesEdit

LocatiesEdit

SpeciesEdit

SchepenEdit

AnderenEdit