Wikia

Meerian
Meerian
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,10 meter tot 1,60 meter

Levensduur:

> 80 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Bandomeer

Taal:

Meerian

Schrift:

Meerian

Meerian waren een species van Near-Humans afkomstig van de planeet Bandomeer.

FysiologieEdit

Meerians hadden metaalkleurig haar, waarvan zilver en goud het vaakst voorkwamen. Meerians hadden geen pupillen waardoor ze grijze, metaalkleurige ogen hadden. Hun huid was bleek wat een gevolg was van de vervuilde lucht op Bandomeer. Meerians waren kleiner van gestalte dan Mensen, maar ze waren toch vrij sterk van postuur.

Meerians bewogen vrij langzaam en weloverwogen.

CultuurEdit

Meerians waren aangenaam en optimistisch in de omgang en voelden mee met de noden van anderen. Doordat ze zich konden inleven in alle argumenten tijdens een discussie was het voor Meerians zeer moeilijk om een beslissing te nemen zonder een debat erover te houden. Door de komst van de apathische mijnfirma’s ontstond echter de beweging genaamd, ‘Every Meerian for himself’. Die beweging spoorde aan om meer voor zichzelf op te komen en was nooit eerder gekend bij vroegere generaties. Verschillende Meerians volgden deze levenswijze en verlieten hun thuisplaneet.

Meerians hielden ervan om op gelijke hoogte met iemand te praten en gebruikten comfortabele Hoverchairs om dit te realiseren.

GeschiedenisEdit

De samenleving van de Meerians werd gestoord vanaf het moment dat de mijnindustrie er begon op te leven na de ontdekking van Azurite. Ondanks het feit dat de Republic de primitieve Meerians erkende als de rechtmatige eigenaars van Bandomeer, kwam dat in de realiteit neer op het feit dat zij mochten meehelpen in de mijnen van de firma’s.

Honderden generaties van Meerians doorstonden het harde werk in de mijnen en raakten aangepast aan de vervuilde lucht en natuur op hun planeet. Hun longen en neuzen konden het meeste vuil filteren waardoor Meerians konden ademen in gebieden waar andere species ademhalingsmaskers nodig hadden. Meerians streefden ernaar om van Bandomeer weer een gezonde planeet te maken. Ze wilden het aantal mijnwerken terugschroeven en hun ecologie weer op de poten zetten. De komst van het AgriCorps was daarbij een grote hulp, maar toch bleef hun leven erg moeilijk, vooral onder het bewind van Offworld Mining Corporation.

Zelfs nadat die firma werd ontmanteld, bleven de Meerians en de arbeiders op Bandomeer niet minder dan veredelde slaven van nieuwe firma’s die tijdens het Galactic Empire de planeet kwamen mijnen. Elke vorm van opstand werd door het Empire de kop in gedrukt.

BronEdit

In andere talen