Wikia

Mining Guild TIE Fighter
Mining Guild TIE Fighter
Product
Model:

TIE/mgs Fighter

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Sienar Fleet Systems

Prijs:

40.000 credits

Specificaties
Afmeting:

7.20 meter

Snelheid:

950 km/h

Bemanning:

1

Voorraad:

Mining Guild

Affiliaties
Affiliatie:

Mining Guild

De TIE/mgs of Mining Guild TIE Fighter was een variant van de TIE Fighter in gebruik van het Mining Guild.

SpecificatiesEdit

Deze TIEs werden gekenmerkt door een gele kleur wat duidde op hun affiliatie met het Mining Guild en ook op de relatie tussen het Mining Guild en het Galactic Empire. In ruil voor grondstoffen bezorgde het Empire het Mining Guild aangepaste fighters.

De grootste aanpassing was dat twee van de zes solar panels aan de vleugels waren weggehaald om de visibiliteit te vergroten. Dit zorgde er echter ook voor dat ze kwetsbaarder werden in duels met andere schepen en zelfs personen. De Mining Guild TIE fighter was ook minder snel, maar ze hadden wel een aangepast life-support systeem waardoor piloten niet in een afgesloten pak hoefden te functioneren. Deze TIEs waren bewapend met twee L-s1 Laser Cannons.

TIE/mgs werden ingezet door het Mining Guild om faciliteiten en schepen te escorteren of te bewaken. De leden van de Phoenix Rebel Cell kwamen hen onder andere tegen nabij een raffinaderij waar ze Clouzon-36 konden bemachtigen en waar ze de Purrgil voor het eerst ontmoetten.

VerschijningEdit

BronEdit