Star Wars Wiki
Advertisement
Mission Vao
Mission Vao.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Twi'lek

Geslacht:

Vrouw

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

3.970 BBY

Thuiswereld:

Taris

Titel/Rang:

Cross of Glory

Affiliatie:

Galactic Republic
Revan

Mission Vao was een vrouwelijke Twi'lek die leefde in de tijd van de Old Republic. Ze was bekend omdat ze samen met Revan optrok in zijn poging om Darth Malak te stoppen.

Biografie[]

Mission Vao werd geboren in 3.970 BBY en groeide op als wees samen met haar broer Griff Vao. Toen ze vijf jaar oud was ging ze samen met haar broer met een smokkelschip naar de planeet Taris. Ze hadden weinig geld en moesten leven in de Lower City. Op een bepaald moment ging Griff ervan door met een danseres uit een cantina van Taris, Lena. Hij liet zijn zus alleen, die later vrienden werd met een Wookiee genaamd Zaalbar, nadat ze hem redde van een gevecht met de swoop-gang de Black Vulkars

In 3.956 BBY strandde Revan samen met Carth Onasi op Taris na het gevecht om de Endar Spire. Hij was op zoek naar de Jedi Bastilla Shan, en onderzocht Taris. Toen hij in Javyar's Cantina kwam, zag hij Mission en Zaalbar. Mission gaf hem wat informatie over Taris en de Lower City. Nadat Revan met Gadon Thek, de leider van de Hidden Beks, een overeenkomst had afgesloten over de swoop race, vroeg Mission of Revan haar wilde helpen met het bevrijden van Zaalbar, die door de Gamorreans ontvoerd was. Toen dit gebeurd was zwoor de Wookiee een Life Debt aan Revan. Mission vond toen dat ze mee moest gaan met hem, en zo gebeurde het. Ze hielp hem met het stelen van de Ebon Hawk, en ze waren net op tijd weg voordat Darth Malak Taris bombardeerde. 

Mission hielp Revan met zijn zoektocht naar de Star Maps en op Tatooine kwam ze haar broer weer tegen, die echter zijn inmiddels begonnen bedrijf niet op wilde geven, en zo ging Mission weer verder met de zoektocht. Nadat de Star Forge vernietigd was en Darth Malak was verslagen kreeg ze van de Republic het Cross of Glory, de hoogste onderscheiding van de Republic. Hierna verlieten Mission en Zaalbar Revan en begonnen hun eigen bedrijf.

Verschijning[]

Bron[]

Advertisement