Wikia

Moden Canady
Moden Canady
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Rood

Biografie
Geboren:

+/- 20 BBY

Overleden:

34 ABY

Functie:

First Order Captain

Vervoer:

Fulminatrix

Affiliatie:

First Order

Moden Canady was een Captain van de First Order en de commandant van de Fulminatrix.

BiografieEdit

Captain Canady werd ongeveer gelijktijdig geboren met het ontstaan van het Galactic Empire. Tijdens de Galactic Civil War diende hij aan boord van de Star Destroyer Solicitude. Canady was omringd door andere officers en personeel die maar half zo oud waren als hij in de First Order. Hij respecteerde hij trouw, maar wist dat ze niet erg voorbereid waren en niet als een team konden samenwerken. Canady kreeg het bevel over de Fulminatrix, een Mandator IV-class Siege Dreadnought.

Canady werd door Armitage Hux opgeroepen om de basis op D'Qar van de Resistance plat te bombarderen en ook om de vloot van de Resistance onder vuur te nemen. Poe Dameron dacht er echter anders over. Hij zorgde voor een afleiding door eerst Hux aan het lijntje te houden en daarna de cannons bovenaan de Fulminatrix te vernietigen met hulp van BB-8. Hierdoor konden de Resistance M6-100 Starfortresses bombers aanvallen om het schip de genadeslag toe te brengen. Dit was echter tegen de zin van Leia Organa die wilde dat Poe gewoon terugkeerde naar de vloot om samen met hen te ontsnappen. Uiteindelijk werd de aanval een succes, maar de prijs was heel groot aangezien alle bommenwerpers werden vernietigd. Paige Tico slaagde er nog net in om de bommen te lossen uit de Cobalt Hammer zodat de Fulminatrix werd vernietigd.

VerschijningEdit

BronEdit