Wikia

Morad Sumar
Morad Sumar
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,84 meter
75 kilogram

Haarkleur:

Blond

Biografie
Thuiswereld:

Lothal

Overleden:

2 BBY, Lothal

Functie:

Landbouwer
Arbeider

Relaties
Partner:

Marida Sumar

Morad Sumar was een landbouwer op Lothal die in conflict kwam met het Empire in 5 BBY.

BiografieEdit

Morad Sumar was een landbouwer op Lothal die een boerderij en velden had in de buurt van de stad Kothal. Hij was geboren op Lothal en toonde de onafhankelijkheid die er bij elke Lothan landbouwer ingebakken zat. Morad was een vriend van de ouders van Ezra Bridger en daardoor was hij erg vriendelijk voor Ezra.

Sumar had de pech dat er een waardevolle ader aan ertsen in de grond door zijn land liep, zodoende dat het Empire sterke interesse toonde voor Sumars eigendom. Toen het Empire Morads weigeringen beu werd, trok Supplymaster Yogar Lyste met Stormtroopers en Imperial Troop Transports naar Morads boerderij die zwaar werd beschadigd. Morad werd gevangen genomen, samen met zijn echtgenote, Marida en een Aqualish. Gelukkig had Ezra Bridger de rook opgemerkt van de explosie en kon hij Morad en zijn gezelschap bevrijden.

In 2 BBY werkte Morad als fabrieksarbeider voor het Empire, maar maakte hij deel uit van de Opstand op Lothal onder leiding van Ryder Azadi. Morad saboteerde speeder bikes van het Empire door hen aan een bepaalde snelheid te laten oververhitten waardoor ze explodeerden. Morad werd herenigd met Ezra Bridger in het kamp van Ryder. Daarna smokkelde hij Ezra, Kanan en Chopper mee in de fabriek van het Empire. Daar was echter een controle gaande en Thrawn rook onraad. Hij liet Morad op een van zijn gebouwde speeders racen en hem de snelheid halen waarop de speeder zou exploderen. Thrawn zette het experiment niet stil en Morad sneuvelde in de explosie.

VerschijningEdit

BronEdit