Wikia

Mulchive Wermis
Mulchive Wermis
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart - Donkerbruin

Biografie
Thuiswereld:

Anaxes

Titel/Rang:

Captain

Functie:

Imperial Naval Officer

Vervoer:

Devastator

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Wermis, I haven't been a boy for some years, and no one has ever rated me as dear - If there is another mind in this galaxy still capable of evoking the Force - not matter how weakly - it poses nearly as great a threat to the Empire - as wimpish incompetents like you!"
-- Darth Vader

Mulchive Wermis was een Captain in de Imperial Navy rond en na de Battle of Yavin.

BiografieEdit

Mulchive Wermis was afkomstig van Anaxes en vond zichzelf een belangrijke officier in de Imperial Navy. In 0 BBY commandeerde Wermis de Devastator met Captain Bolvan aan zijn zijde. Het was onder Wermis dat de Devastator de Tantive IV en Princess Leia Organa kon gevangen nemen boven Tatooine.

Na de Battle of Yavin kreeg Wermis de opdracht om op zoek te gaan naar de rebellen die de Death Star I hadden vernietigd. Wermis kreeg daardoor vaak het gezelschap van Darth Vader die Wermis graag uitdaagde door hem op zijn zenuwen te werken. Vader wist echter dat de rebellen snel moesten opgespoord worden en tolereerde Wermis’ streken.

Onder Wermis’ bevel leek Vader de Heroes of Yavin te gaan strikken boven The Wheel maar uiteindelijk konden ze toch ontsnappen na de Battle of Ultaar. Wermis overleefde dit voorval en doorstond nauwelijks de folterpraktijken die Vader toepaste op Tyler Lucian, de ex-rebel die de naam van Luke Skywalker zou verklappen.

Daarna vloog Wermis met Vader naar Centares waar Vader zocht naar Luke. Ondertussen raakten Wermis en Vader ook verwikkeld in de koude oorlog met de intriges van het House of Tagge. Wermis nam de Millennium Falcon gevangen maar sabotage zorgde ervoor dat het schip kon ontkomen.

Uiteindelijk zou Wermis als Captain van de Devastator worden vervangen door Captain Nevik. Wat er met Wermis gebeurde, was niet geweten.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen